Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrasta odsetek internautów robiących zakupy spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2013, 16:02
Wzrasta odsetek internautów robiących zakupy spożywcze
Największymi barierami, które powstrzymują internautów od kupowania produktów spożywczych online jest obawa o nieświeżość produktów

Odsetek internautów kupujących artykuły spożywcze w sieci wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem z 8 do 13 proc. Przy wyborze sklepu spożywczego online decydują przede wszystkim rekomendacje internautów, rodziny i przyjaciół, a także znana marka, niskie ceny i duży wybór produktów - wynika z raportu o rynku handlu elektronicznego w Polsce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Najbardziej znanymi sklepami spożywczymi, ale także tymi, z których korzysta się najczęściej są: alma24.pl, ezakupy.tesco.pl oraz e-piotripawel.pl. Blisko połowa internautów (43 proc.) nie potrafiła wymienić żadnego sklepu spożywczego online.

Najczęściej wymienianymi kategoriami kupowanych w internecie produktów spożywczych były kawa/herbata, produkty sypkie, słodycze, napoje i przyprawy.

Największymi barierami, które powstrzymują internautów od kupowania produktów spożywczych online jest obawa o nieświeżość produktów, brak możliwości zobaczenia produktu oraz zbyt wysokie koszty przesyłki. Istotnym jest także przywiązanie do zakupów w tradycyjnych sklepach.

Raport „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów", przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska, przedstawia analizę całego polskiego rynku e-commerce. Wynika z niego, że robienie zakupów sprawia większości internautów przyjemność. Najważniejszym atrybutem zakupów w sieci powinna być według internautów oszczędność pieniędzy. W drugiej kolejności wymaga się od nich zapewnienia wysokiej jakości produktów oraz oszczędności czasu.

Jak wynika z raportu, kobiety częściej niż mężczyźni z entuzjazmem podchodzą do zakupów (mężczyźni podchodzą do nich mniej emocjonalnie). Co ciekawe, wraz ze wzrostem wykształcenia czerpanie przyjemności z robienia zakupów staje się rzadsze.

Wśród badanych internautów blisko 72 proc. deklaruje, że miało kiedykolwiek okazję zrobić zakupy online. Korzystanie z aukcji deklaruje 76 proc. kupujących w sieci, a kupowanie w sklepach internetowych - 81 proc. tej grupy.

E-zakupy nadal nie są dla polskich internautów zakupami powszednimi. Większość kupujących przez sieć (60 proc.) robi to jedynie kilka razy w roku lub rzadziej. Bardzo intensywne zakupy w sieci (minimum kilka razy w miesiącu lub częściej) dotyczą 20 proc. kupujących online. Co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości zamierza zwiększyć częstotliwość dokonywania zakupów przez internet. Większość (61 proc.) uważa jednak, że częstotliwość ta nie zmieni się.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.