Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wzrastają oczekiwania polskiego klienta e-commerce

W raporcie „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” można zauważyć trend dotyczący coraz wyższych oczekiwań konsumentów względem dogodnych form zwrotu zakupionego towaru oraz wzrostu liczby zakupów w sklepach zagranicznych – komentuje wyniki raportu Rafał Cheliański, Head of Ecommerce Development Department, Poczta Polska.

Wzrastają oczekiwania polskiego klienta e-commerce
Fot. shutterstock

Dane te pokazują, że oczekiwania polskiego konsumenta coraz bardziej upodobniają się do zachowań kupujących na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej i USA – mówi Rafał Cheliański, Head of Ecommerce Development Department, Poczta Polska. 

Dodaje, że wśród trzech najczęściej wskazywanych przez respondentów preferowanych form dostawy towaru ponownie znalazły się:

• dostawa kurierem bezpośrednio do domu / pracy (79 proc.)

• darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu (64 proc.)

• dostawa pocztą bezpośrednio do domu / pracy (64 proc.) 

– Jednak analizując następne najczęściej wybierane odpowiedzi, wyraźnie widać rosnący trend dotyczący dostarczania przesyłek do punków odbioru (sklep, paczkomat lub placówka pocztowa). Tzw. Click&Collect zdobywa w Polsce coraz większą popularność i z pewnością nadal będzie wzrastać, tak jak ma to miejsce na dojrzałych rynkach zachodnich – tłumaczy Rafał Cheliański.

Dodaje, że kolejnym ciekawym aspektem jest popularność wyboru przez respondentów błyskawicznej formy dostawy (22 proc.) jako powodu motywującego do zakupów przez internet.

– Usługa ta jest na naszym rynku dostępna od niedawna i oferowana jedynie przez kilkanaście podmiotów. Dane te wskazują na gotowość części konsumentów do zapłaty dużo wyższej ceny za przesyłkę, jeśli dostaną oni gwarancję otrzymania towaru tego samego dnia (same day delivery). W najbliżej przyszłości możemy spodziewać się dalszego wzrostu popularności tej formy dostawy w największych miastach. Wraz z upowszechnianiem się tej usługi jej cena zacznie powoli spadać – prognozuje Rafał Cheliański.

Podkreśla, że warto również zwrócić uwagę na kwestię zwrotów, których liczba wzrasta lawinowo. Zwroty door-to-door cieszą się podobnym zainteresowaniem jak zwroty do punku pocztowego. Natomiast różnica w kosztach dla sprzedającego jest nieporównywalnie wyższa w pierwszym przypadku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    Rafał Cheliański RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.