Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrastają oczekiwania polskiego klienta e-commerce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-07-2016, 14:23
Wzrastają oczekiwania polskiego klienta e-commerce
Fot. shutterstock

W raporcie „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” można zauważyć trend dotyczący coraz wyższych oczekiwań konsumentów względem dogodnych form zwrotu zakupionego towaru oraz wzrostu liczby zakupów w sklepach zagranicznych – komentuje wyniki raportu Rafał Cheliański, Head of Ecommerce Development Department, Poczta Polska.

Dane te pokazują, że oczekiwania polskiego konsumenta coraz bardziej upodobniają się do zachowań kupujących na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej i USA – mówi Rafał Cheliański, Head of Ecommerce Development Department, Poczta Polska. 

Dodaje, że wśród trzech najczęściej wskazywanych przez respondentów preferowanych form dostawy towaru ponownie znalazły się:

• dostawa kurierem bezpośrednio do domu / pracy (79 proc.)

• darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu (64 proc.)

• dostawa pocztą bezpośrednio do domu / pracy (64 proc.) 

– Jednak analizując następne najczęściej wybierane odpowiedzi, wyraźnie widać rosnący trend dotyczący dostarczania przesyłek do punków odbioru (sklep, paczkomat lub placówka pocztowa). Tzw. Click&Collect zdobywa w Polsce coraz większą popularność i z pewnością nadal będzie wzrastać, tak jak ma to miejsce na dojrzałych rynkach zachodnich – tłumaczy Rafał Cheliański.

Dodaje, że kolejnym ciekawym aspektem jest popularność wyboru przez respondentów błyskawicznej formy dostawy (22 proc.) jako powodu motywującego do zakupów przez internet.

– Usługa ta jest na naszym rynku dostępna od niedawna i oferowana jedynie przez kilkanaście podmiotów. Dane te wskazują na gotowość części konsumentów do zapłaty dużo wyższej ceny za przesyłkę, jeśli dostaną oni gwarancję otrzymania towaru tego samego dnia (same day delivery). W najbliżej przyszłości możemy spodziewać się dalszego wzrostu popularności tej formy dostawy w największych miastach. Wraz z upowszechnianiem się tej usługi jej cena zacznie powoli spadać – prognozuje Rafał Cheliański.

Podkreśla, że warto również zwrócić uwagę na kwestię zwrotów, których liczba wzrasta lawinowo. Zwroty door-to-door cieszą się podobnym zainteresowaniem jak zwroty do punku pocztowego. Natomiast różnica w kosztach dla sprzedającego jest nieporównywalnie wyższa w pierwszym przypadku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH