Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrosła liczba punktów handlowych oferujących wypłatę sklepową (cash back)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 10:36
Wzrosła liczba punktów handlowych oferujących wypłatę sklepową (cash back)
Fot. shutterstock

Wypłatę sklepową (cash back) oferowało na koniec marca 2016 r. około 94,7 tys. placówek handlowych (sklepy i supermarkety, stacje benzynowe, hotele, salony prasowe i inne punkty handlowo-usługowe). Oznacza to, że w okresie I kwartału 2016 r. liczba takich placówek wzrosła, o 2,4 tys. kolejnych punktów (wzrost o 3 proc.).

Jak podaje Narodowy Bank Polski, na przestrzeni I kwartału 2016 r. dokonano 2,3 mln wypłat sklepowych (cash back) i było ich o 95 tys. więcej w porównaniu do kwartału poprzedniego, co oznacza wzrost o 4 proc. Wartość wypłat sklepowych zwiększa się z kwartału na kwartał.

Rosnąca świadomość klientów, co do możliwości korzystania poboru gotówki przy kasie sklepowej jest warunkiem koniecznym do dalszego popularyzowania tej usługi na naszym rynku. Upowszechnienie wypłat sklepowych jest uzależnione od dalszej promocji i dostarczenia informacji o rozszerzonej funkcjonalności karty płatniczej.

Obecnie średnio dziennie przeprowadzanych jest ok. 25,7 tys. transakcji w skali całego kraju (w poprzednim kwartale średnio dziennie przeprowadzonych zostało 24,4 tys.). Należy brać pod uwagę fakt, iż wypłaty sklepowe stanowią niewielką część wszystkich przeprowadzanych transakcji kartowych. W I kwartale 2016 r. wypłaty sklepowe osiągnęły wartość 242 mln zł, tj. o 7,4 mln zł więcej w porównaniu do poprzedniego kwartału, co stanowi wzrost o 3 proc.

Średnia wartość pojedynczej transakcji sklepowej dokonywanej przy użyciu karty wynosiła 104 zł. Stosunkowa niska średnia wartość pojedynczej wypłaty potwierdza, iż klienci posługujący się kartą nie mają intencji realizowania wypłat na poziomie górnego limitu (tj. 300 zł).

Rynek polski potwierdził prawidłowość, zaobserwowaną również na innych rynkach, iż wypłaty sklepowe są wykorzystywane przez klientów, jako bieżące uzupełnienie płynności portfela. Można zatem potwierdzić, iż wypłata sklepowa (cash back) z założenia jako forma usługi płatniczej nie konkuruje z wypłatami dokonywanymi w bankomatach.

Usługa cash back jest dostępna na rynku polskim od roku 2006. Umożliwia ona posiadaczom kart wypłatę gotówki przy okazji płacenia za zakupy w placówce handlowej. Użytkownicy kart mogą wypłacić do 300 zł gotówki w ramach usługi cash back, niezależnie od wysokości transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.