Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrosła sprzedaż w sklepach małoformatowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2018, 11:45
Wzrosła sprzedaż w sklepach małoformatowych
fot. shutterstock

W maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11,7% wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10%. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9%, choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7% – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym zarówno w ujęciu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca udało się osiągnąć mimo 5 dni objętych ograniczeniami handlu – w maju oprócz dwóch niehandlowych niedziel (z czego w jedną wypadały dodatkowo Zielone Świątki,  w wyniku ograniczenia handlu w niedziele sklepy nie działały tylko 13 maja .) Mieliśmy również święta 1 i 3 maja oraz Boże Ciało, które wiązały się z długimi weekendami.

Wyższe obroty sklepów w maju to zasługa bardzo wysokich jak na maj temperatur, które przełożyły się na większy popyt na lody, napoje czy piwo. W pierwszym tygodniu maja, kiedy upały dawały się we znaki szczególnie mocno, a wielu Polaków korzystało z uroków długiego weekendu, piwo pojawiało się na 30% paragonów, a po lody sięgał co 12 kupujący. Warto podkreślić, że wydatki klientów małoformatowych na lody w maju były o około 40% wyższe niż w kwietniu, który pod względem pogody był dla tej kategorii bardzo korzystny. W maju duże wzrosty odnotowały również inne kategorie wrażliwe na temperatury – liczba paragonów z wodą czystą w porównaniu z kwietniem wzrosła o 14%, natomiast z napojami gazowanymi o około 12%.

 Korzystne warunki pogodowe i związany z nim urodzaj truskawek przełożyły się również na sprzedaż cukrów żelujących (jak pokazują dane CMR, w maju liczba transakcji i wartość sprzedaży były kilkanaście razy wyższe niż kwietniu br. czy w maju 2017 r.), a także jogurtów naturalnych i kefirów, które często są łączone z sezonowymi owocami. Ciemną stroną wiosny i lata są komary, kleszcze oraz inne owady – jak pokazują dane z paragonów, w maju liczba transakcji zakupu środków przeciwko owadom była sześciokrotnie wyższa niż w kwietniu.

Maj to jeden z miesięcy, w których lepiej niż zwykle sprzedają się praliny, przy czym za wzrost odpowiada właściwie jeden dzień – 26 maja. W tym roku również w Dniu Matki liczba paragonów z tą kategorią wzrosła skokowo w dniach poprzedzających to święto, co przełożyło się na wzrost wartości sprzedaży w ujęciu mdm o 90%.

Z danych CMR wynika, że w maju klienci wydawali na zakupy w placówkach małego formatu średnio 13,75 zł, czyli o prawie 2% więcej niż w kwietniu.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.