Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Wzrost popytu na produkty ekologiczne w krajach UE

Eksperci prognozują na rok 2017 stabilny rozwój koniunktury wszystkich krajów członkowskich UE. Przekłada się to między innymi na wybór przez konsumentów wysokiej jakości artykułów żywieniowych z prozdrowotną wartością dodaną.

Wzrost popytu na produkty ekologiczne w krajach UE
fot. shutterstock

Oczekiwania konsumentów kształtują się niejednorodnie, niepewność odczuwają mieszkańcy krajów członkowskich z północy i południa Europy. Jednak rynek produktów spożywczych pozostaje stabilny. Odczuwalny przyrost w obrotach ilości sprzedaży można było ostatnio odnotować tylko w Niemczech, Czechach i Wielkiej Brytanii. Decydujący był także niewielki wzrost cen żywności.

Najważniejsze kryterium jakości na europejskim rynku produktów spożywczych pozostaje smak. Tu także jednak konsument żąda ciągłych innowacji bogatej oferty. Celem ponad 50 procent innowacji w branży jest zatem różnorodność smaku i udoskonalenie produktów. Oprócz delektowania się smakiem, nabywcy oczekują indywidualnej wartości dodanej. Produkt musi odpowiadać wszystkim codziennym i żywieniowym potrzebom klientów. Mocny kurs produktów convenience wyprzedziła rosnąca tendencja konsumentów ku produktom korzystnym dla zdrowia. Zainteresowanie dotyczy szczególnie nowości wśród produktów roślinnych, ale także artykułów żywieniowych z prozdrowotną wartością dodaną. Małym, ale dynamicznie rosnącym trendem jest zwiększająca się świadomość konsumentów co do żywności zrównoważonej. W centrum uwagi są przy tym zasada przejrzystości odpowiedzialności wobec środowiska i pracowników. Na ekologiczne artykuły spożywcze obywatele UE 2015 wydali ok. 27 miliardów euro – odpowiada to średnio 53 euro na osobę. Najczęściej produkty ekologiczne kupują konsumenci w Danii, Szwecji, Luksemburgu, Austrii i Niemczech.

Te trendy dotyczą wszystkich kategorii produktów. Najwięcej nowości wśród produktów znajduje się jednak w segmentach dań gotowych, produktów mlecznych, soft drinków, mrożonek oraz mięsa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

żywność RSS ALERT    /    żywność convenience RSS ALERT    /    Unia Europejska RSS ALERT    /    kraje UE RSS ALERT    /    popyt na żywność RSS ALERT    /    trendy żywieniowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zygmunt amator wody po goleniu 2017-06-07 10:27:29
    Produkty ekologiczne - sposob zeby wyciagnac wiecej kasy od klienta. Jakie ekologiczne ? Co to , deszcz I wiatr nie roznosza pestycydow??

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.