REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wzrost sprzedaży w branży FMCG

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2009, 10:41
Wzrost sprzedaży w branży FMCG

Najnowsze dane za luty 2009 pokazują nieco bardziej optymistyczny obraz niż zaraportowany w styczniu spadek sprzedaży FMCG. W lutym 2009, w porównaniu z lutym 2008, całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych nieznacznie wzrósł (o 2,6 proc.), liczba transakcji zwiększyła się o niecały 1 proc. - wynika z cotygodniowego monitoringu wartości, wolumenu oraz liczby transakcji zakupowych dokonywanych przez Polaków w sklepach handlu tradycyjnego przygotowanego przez CMR.

REKLAMA

Obroty w ujęciu wartościowym wzrosły względem ubiegłego roku aż o 12,9 proc., ale jest to w dużej mierze efekt podwyżki cen w najważniejszych kategoriach produktowych pod względem wartości sprzedaży - papierosach, mocnych alkoholach i piwie. W ciągu roku średnia cena papierosów (na skutek podwyżek akcyzy) wzrosła o 20 proc., średnia cena wódki o 7 proc., a piwa o około 5 proc.

Kategorie produktowe dla których w lutym 2009 zaraportowano spadki wolumenu sprzedaży w porównaniu z lutym 2008 to między innymi: kawa mielona, herbata, tłuszcze, cukierki, batony i wafle, jogurty. Do kategorii, których sprzedaż w sklepach osiedlowych wzrosła należą mocne alkohole, kawy rozpuszczalne, ciastka i słone przekąski.

Producenci FMCG, antycypując wpływ spowolnienia gospodarczego na decyzje klientów, starają się wprowadzać działania podtrzymujące wielkości zakupów, przynajmniej w ujęciu wolumenowym. Niektóre z nich to obniżki cen (na przykład na rynku jogurtów, serków homogenizowanych), wspieranie sprzedaży dużych opakowań (dotyczy między innymi chipsów i chrupek, gum do żucia, keczupów), uatrakcyjnienie wyglądu opakowań marek z niższego segmentu cenowego (mocne alkohole), wprowadzanie partii produktów z obniżoną ceną (np. papierosy), zwiększanie gramatury opakowań przy niezmienionej cenie (jogurty).

W obecnej chwili branża FMCG wyczekuje oznak wpływu spowolnienia gospodarczego na sprzedaż produktów szybkozbywalnych, tak aby dostosować swoje plany budżetowe do zmieniających się realiów rynkowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH