Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Z powodu drożejącej żywności Polacy popędzą do dyskontów?

Analitycy prognozują, że w najbliższym czasie nie ma co liczyć na obniżki cen żywności, które właśnie osiągają rekordowy w historii poziom. A Polacy szukając oszczędności wybiorą zakupy w dyskontach, na targowiskach i zrezygnują z jedzenia w lokalach - podaje Gazeta Wyborcza.

Z powodu drożejącej żywności Polacy popędzą do dyskontów?

Największym czarnowidzem jest Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności skupiającej dwie trzecie firm z branży. - Era taniej żywności się skończyła. Teraz możemy się spodziewać kilkunastu lat podwyżek cen - wieszczy.

Polacy na jedzenie wydają średnio niespełna jedną czwartą. Nie znaczy to jednak, że skutków drożejącej żywności nie odczujemy. Wytwórcy makaronów tuż po Nowym Roku zapowiadali, że będą musieli podnieść ceny o 25 proc., bo o tyle zdrożała mąka. Piekarze zapowiadają jeszcze większe podwyżki cen chleba - zdaniem Kazimierza Czekaja z Krakowa bochenek, który w poprzednie wakacje kosztował 2,5 zł, w te osiągnie nawet 5 zł!

Zdaniem Krystyny Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej będziemy chcieli realnie wydawać na jedzenie tyle samo. A więc zamiast drożejącego masła sięgniemy po margarynę, zrezygnujemy z ananasów i innych frykasów. - Do tego będziemy unikać jedzenia poza domem, samemu lepić pierogi czy smażyć naleśniki, zamiast kupować gotowe, po zakupy wyprawiać się do marketów, dyskontów i na targowiska - wymienia.

Jeśli pogoda w tym roku będzie sprzyjała rolnictwu, to zdaniem Marty Skrzypczyk z BGŻ możemy liczyć na pierwsze spadki cen żywności dopiero w drugim półroczu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Krystyna Świetlik RSS ALERT    /    Marta Skrzypczyk RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności  RSS ALERT    /    Bank BGŻ RSS ALERT    /    ceny żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Starr 2011-02-04 09:40:23
    Nie jestem taki pewien czy w dyskontach jest najtaniej, zwłaszcza gdy robią tak jak Biedronka że zaniżają gramaturę, żeby zmylić klienta. A taniej jest przede wszystkim dlatego, że supermarkety jak pług śniegowy niszczą większość konkurencyjnych sklepów w promieniu kilkuset metrów. Zobaczymy za 5 czy 10 lat jak będą same sieciowe markety, wtedy dadzą nam popalić ceną. Nie będzie prawie w ogóle polskich sklepów. Ale sami na to zapracujemy.
  • olek 2011-02-04 13:46:09
    klienci sami rozłożą handel tradycyjny będzie 3000 biedronek zero handlu polskiego ( który w realu odprowadzałby podatek w Polsce) a zyski korporacji transferowane do luxemburga.... Pani Krysia siedząc na kasie w pieluszce będzie zarabiać niebywałe 1200 PLN.... ale i tak będzie się cieszyć- bo ma pracę... inni nie mają... na końcu okaże się ze biedronka sama bedzie produkować - kupi kilka firm produkcyjnych lub tym podobne resztę kupi za granicą.... a w polsce bedziemy mieli same markiety - a zero produckji tylko kto w tych markietach bedzie kupwoal skoro nie bedzie pracy jak w USA tyle

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.