Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za 3-5 lat Tesco i Carrefour otworzą banki pod marką własną

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2008, 11:45
Za 3-5 lat Tesco i Carrefour otworzą banki pod marką własną

W perspektywie 3-5 lat banki i sieci handlowe przejdą od "wirtualnego" join venture do jeszcze bliższej formy współpracy i będą tworzyć wspólnie instytucje finansowe - twierdzą specjaliści z firmy Accenture.

- Nic nie stoi na przeszkodzie aby powstał Tesco Bank czy Carrefour Bank - Taka instytucja będzie świadczyła niemal wszystkie usługi, które proponuje zwykły bank. Będą tam dostępne nie tylko kredyty, konta oszczędnościowe, ale również bardziej zaawansowane produkty jak fundusze inwestycyjne - mówi Dariusz Solski, Senior Manager w firmie doradczej Accenture.

Według specjalistów w sieciach będzie rosło portfolio produktów oszczędnościowych, pojawią się możliwości konsolidacji kredytów, które klient sieci wziął na zakup towarów w sklepie. - Będzie można połączyć zadłużenie z karty kredytowej, kredytu gotówkowego i ratalnego, tak aby raty były niższe a sam kredyt tańszy - wyjaśnia Dariusz Solski.

Bankowość w ramach sieci detalicznych to przyszłość rynku ze względu na to, że jest szansą na zdobycie klientów, którzy w nigdy by nie trafili do banku w normalnych okolicznościach.

Wkrótce można się spodziewać, że tak jak na zachodzie w Polsce będą się rozwijać specyficzne usługi finansowe. Doskonałym przykładem są brytyjskie sieci Sainsbury i Tesco, w których ostatnim hitem są ubezpieczenia dla zwierzaków domowych, a na sklepowych półkach dostępne są m.in. ubezpieczenia hipoteki, na życie, AC. Wystarczy wziąć formularz i aktywować nr ubezpieczenia lub opłacić je w kasie sklepu.

Część bardziej zaawansowanych produktów finansowych, które doskonale sprzedają się w sieciach za granicą nie jest jeszcze obecna w Polsce. Przyczyna jest w zasadzie jedna. - Ubezpieczenia na życie czy kredyty hipoteczny są produktami luksusowymi a więc drogimi, na które nie stać jeszcze polskich konsumentów - wyjaśnia analityk Accenture.

Jednak detaliści doskonale wiedzą, że nawet najlepsza oferta produktowa nie jest w stanie zachęcić klienta do wizyty w sklepie. - Obecnie większość sieci spożywczych wprowadza lub zamierza wprowadzić bardziej lub mniej rozwinięte usługi finansowe do swoich sklepów - mówi Jacek Roszyk, prezes sieci Żabka.

Potwierdza to przedstawiciel Accenture. - Wiemy, że wiele rodzimych sieci negocjuje obecnie warunki współpracy z instytucjami finansowymi. Nie dotyczy to jednak usług mocno zaawansowanych, ale tych najprostszych takich jak karty czy kredyty - wyjaśnia Dariusz Solski.
W Polsce usługi finansowe w sieciach rozwijają się dopiero od 10 lat. Jednak jak szacuje portal Bankier.pl, aż 1/3 kart kredytowych na polskim rynku została wydana we współpracy banków z sieciami handlowymi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.