Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za 3-5 lat Tesco i Carrefour otworzą banki pod marką własną

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2008, 11:45
Za 3-5 lat Tesco i Carrefour otworzą banki pod marką własną

W perspektywie 3-5 lat banki i sieci handlowe przejdą od "wirtualnego" join venture do jeszcze bliższej formy współpracy i będą tworzyć wspólnie instytucje finansowe - twierdzą specjaliści z firmy Accenture.

- Nic nie stoi na przeszkodzie aby powstał Tesco Bank czy Carrefour Bank - Taka instytucja będzie świadczyła niemal wszystkie usługi, które proponuje zwykły bank. Będą tam dostępne nie tylko kredyty, konta oszczędnościowe, ale również bardziej zaawansowane produkty jak fundusze inwestycyjne - mówi Dariusz Solski, Senior Manager w firmie doradczej Accenture.

Według specjalistów w sieciach będzie rosło portfolio produktów oszczędnościowych, pojawią się możliwości konsolidacji kredytów, które klient sieci wziął na zakup towarów w sklepie. - Będzie można połączyć zadłużenie z karty kredytowej, kredytu gotówkowego i ratalnego, tak aby raty były niższe a sam kredyt tańszy - wyjaśnia Dariusz Solski.

Bankowość w ramach sieci detalicznych to przyszłość rynku ze względu na to, że jest szansą na zdobycie klientów, którzy w nigdy by nie trafili do banku w normalnych okolicznościach.

Wkrótce można się spodziewać, że tak jak na zachodzie w Polsce będą się rozwijać specyficzne usługi finansowe. Doskonałym przykładem są brytyjskie sieci Sainsbury i Tesco, w których ostatnim hitem są ubezpieczenia dla zwierzaków domowych, a na sklepowych półkach dostępne są m.in. ubezpieczenia hipoteki, na życie, AC. Wystarczy wziąć formularz i aktywować nr ubezpieczenia lub opłacić je w kasie sklepu.

Część bardziej zaawansowanych produktów finansowych, które doskonale sprzedają się w sieciach za granicą nie jest jeszcze obecna w Polsce. Przyczyna jest w zasadzie jedna. - Ubezpieczenia na życie czy kredyty hipoteczny są produktami luksusowymi a więc drogimi, na które nie stać jeszcze polskich konsumentów - wyjaśnia analityk Accenture.

Jednak detaliści doskonale wiedzą, że nawet najlepsza oferta produktowa nie jest w stanie zachęcić klienta do wizyty w sklepie. - Obecnie większość sieci spożywczych wprowadza lub zamierza wprowadzić bardziej lub mniej rozwinięte usługi finansowe do swoich sklepów - mówi Jacek Roszyk, prezes sieci Żabka.

Potwierdza to przedstawiciel Accenture. - Wiemy, że wiele rodzimych sieci negocjuje obecnie warunki współpracy z instytucjami finansowymi. Nie dotyczy to jednak usług mocno zaawansowanych, ale tych najprostszych takich jak karty czy kredyty - wyjaśnia Dariusz Solski.
W Polsce usługi finansowe w sieciach rozwijają się dopiero od 10 lat. Jednak jak szacuje portal Bankier.pl, aż 1/3 kart kredytowych na polskim rynku została wydana we współpracy banków z sieciami handlowymi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH