Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Za 3 lata udział dyskontów w polskim rynku spożywczym przekroczy 16 proc.

Według szacunków firmy PMR, w 2010 roku największą dynamikę wzrostu przekraczającą 20 proc. rok do roku odnotowały, kolejny rok z rzędu, sklepy dyskontowe.

Za 3 lata udział dyskontów w polskim rynku spożywczym przekroczy 16 proc.
Analitycy PMR podkreślają bardzo dobre wyniki sieci sklepów Lidl

Autor: PMR/portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2010, 15:47

Był on konsekwencją kontynuowanej ekspansji, głównie lidera rynku sieci Biedronka, jak i bardzo dobrych wyników drugiego gracza w tym segmencie, sklepów Lidl. Utrzymując podobne tempo rozwoju, w roku 2013 na rynku polskim będzie działało już ponad 3 tysiące placówek dyskontowych.

Jednocześnie na rynku polskim nadal pozostaje miejsce dla kolejnych sklepów tego formatu. Gęstość sieci jest wciąż niewielka i dochodzi, według estymacji PMR, do 60 sklepów dyskontowych na milion mieszkańców w 2010 roku. Obecnie na jeden dyskont przypada 16 tysięcy osób, trzy lata temu - 23 tysiące.

- A przecież warto pamiętać, że cały czas możliwe do zrealizowania pozostają ambitne plany przyspieszenia rozwoju relatywnie nowego gracza na tym rynku, sieci Aldi" - przypomina Dominika Kubacka, analityk handlu detalicznego PMR.

- Dzięki wysokim, dwucyfrowym wzrostom sprzedaży, które przewidujemy na kolejne lata, segment sklepów dyskontowych w 2013 roku przekroczy 16 proc. udziałów w rynku spożywczym w Polsce, niemal dwukrotnie więcej niż w latach 2007-2008, zostając liderem wśród nowoczesnych kanałów dystrybucji - podsumowuje Dominika Kubacka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • pawel 2010-12-17 22:48:24
    srutu tutu kupilem szynkę w łidlu jak bylem w Iraku mleko miało 6 lat terminu ważności i z mleka miało tylko kolor i ładną etykietke na kartoniku. w lidlu wszystko smakuje jak parówka na mniemieckiej stacji benzynowej. czyli jest ładna ale nie czuć jej w ogóle chyba ze z musztardą z lidla ktora wypala podniebienia ze względu na to, że w niemczech mają wysokie limity CO2 przerzucone na spozywkę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.