REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Za 9 lat udział e-commerce w europejskim handlu może wynieść 40 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 03-06-2014, 11:41

W ciągu najbliższych dziesięciu lat handel detaliczny w Internecie zyska jeszcze większe znaczenie niż dotychczas oczekiwano - nie tylko w krajach rozwiniętych, ale również na rynkach wschodzących. Zgodnie z najnowszym badaniem "Global E-Tailing 2025" opracowanym przez Deutsche Post DHL, obecnie e-commerce stanowi już ponad 8 proc. w wolumenie handlu ogółem w Europie. W zależności od scenariusza, udział ten może wzrosnąć nawet o 40 proc. w krajach rozwiniętych i do 30 proc. na dzisiejszych rynkach wschodzących - informuje Integer.pl, właściciel paczkomatów InPost.

REKLAMA

Jak podaje Integer.pl, logistyka będzie tu odgrywać kluczową rolę - dostarcza ważnych przewag konkurencyjnych, takich jak: dostawy w ciągu kilku godzin czy elastyczny czas odbioru i zwrotu. Trendy te rozpoznaje też Amazon, który zainwestował we Francji nabywając 25 proc. udziałów w Colis Privé, firmie kurierskiej konkurującej na francuskim rynku dostarczania paczek z państwowym La Poste i światowymi gigantami: TNT, DHL, UPS i FedEx.

Amazon obsługuje blisko 50 mln paczek rocznie w tym kraju, a to ostatnie przedsięwzięcie wydaje się być strategią mającą na celu obniżenie kosztów w przeliczeniu na jednostkę transportową. W konsekwencji Colis Prive będzie niewątpliwie zmuszony do obniżenia kosztów przesyłek z amerykańskiego Amazona oraz do zmniejszenia swojego uzależnienia od La Poste, którego głównym klientem we Francji jest właśnie Amazon.

- Nie dziwi mnie fakt, że giganci e-commerce zaczynają zwracać uwagę na sposób dostawy, by zdobywać kolejne przewagi konkurencyjne. Amazon kopiuje lub wymyśla nowe rozwiązania i przejmuje udziały w perspektywicznych spółkach, realizując strategię wertykalnej dominacji. Czy można być świetnym zarówno w e-commerce, jak i w łańcuchu dostaw? Na odpowiedź jest zdecydowanie za wcześnie. Z całą pewnością rośnie gracz, który może zmienić cały rynek retailu na świecie - ocenia Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

- Pozyskiwanie doświadczonych partnerów logistycznych jest efektywniejszym rozwiązaniem, niż budowanie od podstaw własnych kanałów dostaw. Kluczowe będzie jednak zapewnienie dostaw transgranicznych - które obecnie są wyzwaniem nawet dla największych - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH