Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za 9 lat udział e-commerce w europejskim handlu może wynieść 40 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 03-06-2014, 11:41

W ciągu najbliższych dziesięciu lat handel detaliczny w Internecie zyska jeszcze większe znaczenie niż dotychczas oczekiwano - nie tylko w krajach rozwiniętych, ale również na rynkach wschodzących. Zgodnie z najnowszym badaniem "Global E-Tailing 2025" opracowanym przez Deutsche Post DHL, obecnie e-commerce stanowi już ponad 8 proc. w wolumenie handlu ogółem w Europie. W zależności od scenariusza, udział ten może wzrosnąć nawet o 40 proc. w krajach rozwiniętych i do 30 proc. na dzisiejszych rynkach wschodzących - informuje Integer.pl, właściciel paczkomatów InPost.

Jak podaje Integer.pl, logistyka będzie tu odgrywać kluczową rolę - dostarcza ważnych przewag konkurencyjnych, takich jak: dostawy w ciągu kilku godzin czy elastyczny czas odbioru i zwrotu. Trendy te rozpoznaje też Amazon, który zainwestował we Francji nabywając 25 proc. udziałów w Colis Privé, firmie kurierskiej konkurującej na francuskim rynku dostarczania paczek z państwowym La Poste i światowymi gigantami: TNT, DHL, UPS i FedEx.

Amazon obsługuje blisko 50 mln paczek rocznie w tym kraju, a to ostatnie przedsięwzięcie wydaje się być strategią mającą na celu obniżenie kosztów w przeliczeniu na jednostkę transportową. W konsekwencji Colis Prive będzie niewątpliwie zmuszony do obniżenia kosztów przesyłek z amerykańskiego Amazona oraz do zmniejszenia swojego uzależnienia od La Poste, którego głównym klientem we Francji jest właśnie Amazon.

- Nie dziwi mnie fakt, że giganci e-commerce zaczynają zwracać uwagę na sposób dostawy, by zdobywać kolejne przewagi konkurencyjne. Amazon kopiuje lub wymyśla nowe rozwiązania i przejmuje udziały w perspektywicznych spółkach, realizując strategię wertykalnej dominacji. Czy można być świetnym zarówno w e-commerce, jak i w łańcuchu dostaw? Na odpowiedź jest zdecydowanie za wcześnie. Z całą pewnością rośnie gracz, który może zmienić cały rynek retailu na świecie - ocenia Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

- Pozyskiwanie doświadczonych partnerów logistycznych jest efektywniejszym rozwiązaniem, niż budowanie od podstaw własnych kanałów dostaw. Kluczowe będzie jednak zapewnienie dostaw transgranicznych - które obecnie są wyzwaniem nawet dla największych - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH