Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za kilka lat Biedronka może wyglądać zupełnie inaczej

  • Autor: Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-12-2012, 08:57
Za kilka lat Biedronka może wyglądać zupełnie inaczej
Fot. PTWP / ZelaznaStudio

Na rynku handlu detalicznego w Polsce najważniejsze pozostaną sieci średnich formatów. Pozostałe, jak sklepy convenience czy hipermarkety, będą uzupełnieniem oferty rynkowej. W segmencie średnim zarówno supermarkety, jak i dyskonty będą ewoluować - uważa Krzysztof Badowski, partner zarządzający w Roland Berger Strategy Consultants.

Przypomniał on, że w Europie są trzy modele rynków detalicznych: rynki zdominowane przez hipermarkety, którego przykładem jest Francja, a także rynki zdominowane przez formaty średnie, w tym przez supermarkety (np. Holandia) i przez dyskonty (np. Niemcy).

- W większości krajów europejskich dominuje format średni albo w modelu dyskontowym, albo w modelu supermarketowym. Polska pozostanie rynkiem formatów średnich, mniejsze formaty convenience mogą być również ciekawym uzupełnieniem, a hipermarkety mogą co najwyżej rosnąć razem z rynkiem, oczywiście jeśli wymyślą dla siebie nowy sposób funkcjonowania na tym rynku - mówi Krzysztof Badowski.

Jego zdaniem, trudno przewidzieć, który z formatów: dyskontowy, czy supermarketowy, zdominuje rynek. Jak tłumaczy, oba formaty bardzo się zmieniają - na przykład dyskonty zwiększają powierzchnię, asortyment, udział produktów brandowych i świeżych, a jakościowo nie odstają od oferty innego formatu.

- Z kolei supermarkety odpowiadają na to powiększaniem oferty marek własnych i produktów świeżych. Oba formaty będą optymalizowały swój asortyment i będą zbliżały się do siebie. Moim zdaniem, za kilka lat nie będziemy już mieli do czynienia z jasnym rozgraniczeniem pomiędzy dyskontem a supermarketem. Różnice pozostaną, ale będziemy mieli bardziej ujednoliconą formułę średnich formatów - mówi partner Roland Berger.

- Innymi słowy, Biedronka za dwa-trzy lata może wyglądać zupełnie inaczej i być zupełnie innym sklepem. Na przykład jak hiszpańska Marcadona, która jest formatem, który można byłoby określić mianem supermarketu dyskontowego - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Eldorado 08-01-2013, 08:29:
nie lubię biedronek i ich propagandy , nie mam zakutej pały jak wojsew , pozdrawiam inteligentnych.
  • Już wkrótce koniec 07-01-2013, 21:44:
Polska dzięki Biedronkom zbliża się do wybuchu rewolucji przez zniszczenie gospodarki narodowej. Myślę, że Polacy kochający "naszą" Biedronkę, zrobią sobie w nich ogniska i inne zwierzęce rozrywki.
  • wojsew 27-12-2012, 16:51:
Luca Brazzi - ten się naczytał ! Zawsze to lepsze niz być zerem absolutnym w skali Kelvina . Móżdzek sie juz zatrzymał .
Nie mama czsu na pierdoły . Lecę do Biedy bo przez te święta stękniłem się za normalnymi zakupami w gronie usmiechniętej obsługi .

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH