Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka chce się wyróżnić. Stawia na lokalność i ofertę gastronomiczną

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-01-2015, 23:35

Żabka oraz Freshmarket w ostatnim czasie mocno zainwestowały w koncepty Żabka Cafe oraz Fresh Cafe, próbując wyróżnić się od innych sieci sklepów działających na rynku. Przez to stały się one większą niż dotychczas bezpośrednią konkurencją również dla klasycznych barów fast-food. Jak zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska, projekty te będą w najbliższym czasie dalej rozwijane.

- Sprzedajemy jeżeli nie te same, to podobne produkty, po cenach zdecydowanie niższych, niż lokale gastronomiczne. Cały czas będziemy rozwijać Żabka Cafe i Fresh Cafe, dalej poszerzać ofertę. To jeden z priorytetów, jeżeli chodzi o naszą strategię, dlatego że jest to bardzo duży wyróżnik w stosunku do formatów, które oferują cenę, a nie są tak blisko klienta. Łączymy to, że jesteśmy najbliżej klienta, z faktem, że jest to naturalny produkt dla typowego klienta convenience - mówi Roszyk.

Pod koniec 2014 r. koncepty Fresh Cafe można było znaleźć w 560 sklepach Freshmarket, a Żabka Cafe - w ok. 1,2 tys. Żabkach, czyli we wszystkich, które przeszły remodeling.

Wyróżnikiem Freshmarketu na polskim rynku ma być nie tylko oferta gastronomiczna, ale również lokalnosć produktu.

- Nie można być wszystkim dla wszystkich. Aby produkt lokalny pojawił się, trzeba mieć określoną skalę działania i zakupów. Uważamy, że Freshmarket już ma tę skalę. Jesteśmy w stanie, kupując odpowiednie ilości, zaoferować klientowi rozsądną cenę. To nie będzie cena najniższa, ale na pewno będzie rozsądna - tłumaczy prezes Żabka Polska.

Jak dodaje Roszyk, inwestycja w lokalność bierze się z jednej, kluczowej przyczyny - z tego, że inne atrybuty rynku zostały już zawłaszczone. Atrybut szerokości oferty zawłaszczyły super- i hipermarkety, cena stała się domeną dyskontów, a bliskość kojarzy się ze sklepami convenience. - Trzeba było poszukać dodatkowych atrybutów, jakie są atrakcyjne dla klienta, który nie znajduje dla siebie sklepu pierwszego wyboru czy to w dyskoncie, hipermarkecie, czy w formacie convenience - ocenił Roszyk.

Adnotacja: Wypowiedzi prezesa Jacka Roszyka pochodzą z rozmowy przeprowadzonej pod koniec września 2014 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ajent 18-01-2015, 10:19:
Ale konkretnie przykłady.Bo mówi pan o czymś , o czym jak ajent mam odmienne zdanie . Małe firmy klepią dla nas produkty ,średnie jakościowo , po dość wysokiej cenie dla klienta . Próbujecie tymi produktami wyrógować to co jeszcze sprzedajemy jako sprzedaż lokalna .Klient nie jest głupi , czyta etykiety i wie , że to pic na wodę i dlatego ta lokalna świeżość leży i kwiczy .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH