Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka, tak jak Lidl i Biedronka chce zarabiać na sprzedaży wina

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2013, 19:19
Żabka chce zarobić na winach
Od lewej: wiceprezes Żabki Julio Duarte, prezes Żabka Polska Jacek Roszyk, toskański producent wina Giuseppe Losapio i sommelier Andrzej Strzelczyk

Sieć Żabka, tak jak Lidl i Biedronka chce zarabiać na dynamicznym rozwoju rynku wina w Polsce. Już wkrótce w sklepach Żabka i Freshmarket pojawią się wyselekcjonowane wina z Włoch, a w przyszłości z Nowego Świata (Chile), Kalifornii, Południowej Afryki i Australii.

Wina, które pojawią się w najbliższym czasie w sklepach Żabki i Freshmarket to m.in.: Brunello di Montalcino, Chianti czy Chablis.

- W ostatnich latach rynek wina rósł w tempie ok. 7-proc., a prognozy na lata kolejne mówią o 8-proc. wzroście. Widzimy tu duży potencjał i mamy zamiar dynamicznie rozwijać tę kategorię w naszych sklepach i zwiększyć udział sprzedaży. Chcielibyśmy, aby kategoria win w Żabce rosła minimum 30 proc. rok do roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Jak tłumaczy prezes Jacek Roszyk, dotychczas dobór asortymentu win w sklepach Żabki i Freshmarket był dość przypadkowy. - Polegaliśmy głownie na dystrybutorach działających w Polsce, a to przekładało się na słabą jakość oraz cenę, która nie była dla nas satysfakcjonująca. Dzisiaj chcielibyśmy skoncentrować się na mniejszym niż dotychczas asortymencie win, obejmującym 25 indeksów (we wszystkich sklepach Żabka), a także na niskich cenach, które - jak zapewnia szef Żabki - będą jednymi z najlepszych wśród oferowanych przez sieci handlowe (dyskonty, hiper-, czy supermarkety) działających na polskim rynku.

Na uzyskanie konkurencyjnych cen pozwoli Żabce m.in. skala w jakiej obecnie spółka działa w Polsce, a także bezpośrednie negocjacje i dostawy od producentów. - Mając niemal 3 tysięce sklepów jesteśmy w stanie każdemu Polakowi, bez względu na miejsce zamieszkania zagwarantować ofertę wyselekcjonowanych win w korzystnej cenie, importując bezpośrednio od producentów - mówi Jacek Roszyk.

Prezes dodaje, że z pomocy dystrybutorów firma będzie korzystać jedynie w przypadku, gdy sama nie będzie w stanie sprowadzić wybranego produktu, np. ze względu na odległość. Wyjaśnia także, że mniejsza liczba pośredników, to także niższa finalna cena produktu na sklepowej półce.

Szef spółki Żabka Polska zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że w przyszłości firma chce rozszerzać w swoich sklepach półkę z winami. - Jesteśmy na etapie poszukiwania win z Nowego Świata, w tym z Chile, a także z Kalifornii, Południowej Afryki czy Australii. Przy doborze win będzie dla nas bardzo ważna relacja jakości do ceny.

Firma Żabka Polska w połowie 2011 roku rozpoczęła proces zmiany postrzegania przez klientów sklepów sieci Żabka ze sklepów impulsowych na sklepy codziennych zakupów na śniadanie, obiad, kolację dla milionów Polaków, rozszerzenie kategorii wino jest jednym z elementów tej zmiany. Firma ma bowiem zamiar edukować Polaków pod kątem celebracji picia wina.

- Nową ofertę połączyliśmy ze zmianą ekspozycji, w tym roku wprowadzamy bowiem nowe regały na wino oraz zamierzamy edukować naszych klientów w zakresie podstaw enologii. Będziemy uczyć Polaków w jaki sposób dobrać wino do potrawy czy profesjonalnie podać podczas spotkania - dodaje Jacek Roszyk.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka i Freshmarket. Obecnie sieć liczy ok. 3000 sklepów, do końca 2017 r. ma ich być już 5 tys. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mirek 16-01-2013, 11:15:
Wszystko pięknie tylko jest mały problem w sklepach żabka nie ma warunków do przechowywania i sprzedaży win. Mnogość lodówek generuje wysoką temperaturę na sali sprzedaży (optymalna temperatura przechowywania win 10-14 stopni), światło jarzeniówek szkodzi także winom. Wyjdzie z tego kwas... Żabki to nie sklepy specjalistyczne i nie są w stanie stworzyć właściwych warunków. Już na pewno nie wstawia szafy winiarskiej do przechowywania win. Lepiej niech się trzymają podstawowej spożywki i obniżą ceny bo nikt do nich nie przyjdzie i winko się zepsuje...Ajent przecież tego wszystkiego co zostanie nie wypije.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH