Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka dąży do jak najmocniejszej personalizacji oferty

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 17-06-2015, 15:36
Żabka dąży do jak najmocniejszej personalizacji oferty
Żabka stara się jak najmocniej spersonalizować ofertę (fot. zelaznastudio.pl)

- Wdrażamy nasz najnowszy projekt marketingu spersonalizowanego, którego celem jest dopasowanie oferty produktowej i cenowej do precyzyjnie zdefiniowanych grup klientów. Podstawą jest program lojalnościowy "Codzienne korzyści", w ramach którego wydaliśmy już ponad 1,5 mln kart lojalnościowych - zwraca uwagę Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Program, o którym mowa, aktualnie znajduje się na etapie zbierania danych. Informacje zgromadzone w ramach programu mają posłużyć do bardzo daleko idącej personalizacji oferty, przygotowywanej przez Żabkę wspólnie z producentami.

Andrzejewski w komentarzu do raportu KPMG podkreśla, że jego firma wnikliwie analizuje zachowania konsumentów, reaguje na trendy, czy wręcz stara się je kreować.

- Obserwujemy konkurencję, ale z racji, że działamy w pewnej niszy, kluczowe są analizy własnych danych. Rynek się zmienia i preferencje klientów również ulegają zmianom, z tego powodu tylko posiadając kompleksowe dane możemy zareagować szybko i znaleźć efektywne rozwiązanie - tłumaczy.

Andrzejewski jako przykład podaje Wielosztuki, promocję zainicjowaną przez Żabkę na jesieni 2013 r. Prezes spółki komentuje, że wprowadzenie tej promocji było odpowiedzią na to, iż na rynku kluczowa stała się cena.

- Musieliśmy znaleźć odpowiedź pozwalającą utrzymać rentowność placówek, ale też podnieść wolumeny. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie projektu, w ramach którego klient ma możliwość zakupu kilku sztuk produktu po bardzo atrakcyjnej cenie. Rozwiązanie było skuteczne oraz przede wszystkim dostosowane do formatu sklepu, w którym klienci do tej pory nie robili większych zakupów - argumentuje Andrzejewski.

Efektem rozwiązań wdrożonych przez Żabkę był wzrost sprzedaży like-for-like. Prezes Żabki zdradza też, że 87 proc. klientów sieci potwierdziło zauważalność zmiany strategii cenowej i możliwości zakupów w ramach Wielosztuk. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Żabki, 84 proc. klientów sieci korzysta z zakupów w ramach oferty wielosztukowej.

- W segmencie convenience rywalizowanie ceną nie jest kluczowe, ale w sytuacji, gdy liczba smartshopperów w Polsce osiągnęła poziom 66 proc. musieliśmy odpowiedzieć na oczekiwania klientów - podsumowuje Andrzejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH