Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2018, 14:01
Żabka: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce
fot. shutterstock

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30% Polaków spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa 96% Polaków.

Niemal co trzeci Polak spożywa śniadanie poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27%). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00 - wynika z badania sieci Żabka Polska.

- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 miliony badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej - 42% – mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy Żabka Polska.

Duża popularność kanapek wśród produktów śniadaniowych stała się impulsem dla sieci sklepów Żabka do wprowadzenia nowej linii kanapek pod marką Tomcio Paluch. W ofercie znaleźć można kanapki mięsne jak i wegetariańskie. Nowością są kajzerki, bagietki oraz trójkąty. 

Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.

- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions) czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość – dodaje Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy firmy Żabka Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dyndal 29-03-2018, 11:13:
zabkowe kanapki - chłam trzeciej kategorii.... ostatni fenomenalny narzucony wytwór - kanapka jakis tomcio paluch (.....sic !!!) - klient rozłozył a w środku 1 (jeden !!!) kawałek taniego sera...... i skromna cena zabkowa - 5,99 !!!!!!!!! ale szczyca sie ze duzo tego g...a sprzedaja..... Polska siec !!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.