Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2018, 14:01
Żabka: Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym w Polsce
fot. shutterstock

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30% Polaków spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa 96% Polaków.

Niemal co trzeci Polak spożywa śniadanie poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27%). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00 - wynika z badania sieci Żabka Polska.

- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 miliony badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej - 42% – mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy Żabka Polska.

Duża popularność kanapek wśród produktów śniadaniowych stała się impulsem dla sieci sklepów Żabka do wprowadzenia nowej linii kanapek pod marką Tomcio Paluch. W ofercie znaleźć można kanapki mięsne jak i wegetariańskie. Nowością są kajzerki, bagietki oraz trójkąty. 

Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.

- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions) czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość – dodaje Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy firmy Żabka Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dyndal 29-03-2018, 11:13:
zabkowe kanapki - chłam trzeciej kategorii.... ostatni fenomenalny narzucony wytwór - kanapka jakis tomcio paluch (.....sic !!!) - klient rozłozył a w środku 1 (jeden !!!) kawałek taniego sera...... i skromna cena zabkowa - 5,99 !!!!!!!!! ale szczyca sie ze duzo tego g...a sprzedaja..... Polska siec !!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH