Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka pracuje nad poprawą rentowności sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2015, 14:28
Żabka pracuje nad poprawą rentowności sklepów
Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych spółki Żabka Polska (fot. Żabka)

Żabka Polska, właściciel sieci sklepów Żabka i Freshmarket, planuje dalej optymalizować koszty i poprawiać rentowność swoich placówek. - Można tego dokonać w każdym obszarze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych spółki Żabka Polska.

Zgodnie z zapowiedziami Blicharskiego, Żabka w najbliższym czasie szczególnie uważnie przyjrzy się rachunkom za energię elektryczną w swoich sklepach.

- Prąd to dla Żabki bardzo duży koszt, dlatego mocno patrzymy na rozwiązania energooszczędne, zwłaszcza dotyczące oświetlenia czy lodówek. Widzimy na przykład sporą różnicę w poborze energii w miejscach, gdzie korzystamy ze światła LED - tłumaczy wiceprezes Żabki.

Biorąc pod uwagę wielkość sieci Żabka i Freshmarket, inwestycja w rozwiązania energooszczędne może przełożyć się na znaczące oszczędności dla spółki. Cięcie kosztów nie są jednak jedynym argumentem przemawiającym za podjęciem decyzji o inwestycji w rozwiązania energooszczędne. Blicharski zapewnia, że dla jego spółki ważne są także potencjalne walory proekologiczne.

Żabka poprawy swoich wyników szuka również poprzez nieustanne przeglądanie portfolio sklepów pod kątem rentowności. Liczba zamykanych przez firmę placówek jest jednak niewielka w stosunku do liczby otwarć (1-2 proc. rocznie). Tych drugich w skali roku jest ok. 500.

- Liczba zamknięć jest mniej więcej stała w każdym roku. Trafność doboru lokalizacji jest nadal kluczowym elementem naszego biznesu, niemniej jednak pewne czynniki są od nas niezależne - podkreśla Blicharski. Jak tłumaczy, placówki Żabki czy Freshmarketu bywają zamykane z takich przyczyn, jak zmiana ciągów komunikacyjnych w wyniku długotrwałego remontu ulicy, zwiększenie konkurencji okolicy, czy z powodu innych przyczyn losowych.

W sklepach Żabki i Freshmarketu, które pozytywnie przejdą coroczną weryfikację pod kątem generowanych wyników, firma zamierza kontynuować poprawę rentowności poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży.

- Nowy asortyment i nowe usługi oznaczają większą liczbę klientów i wyższe obroty. Pamiętajmy o tym, że działamy w biznesie, w którym większą część kosztów stanowią koszty stałe, a każda złotówka dodatkowej sprzedaży przekłada się, na dodatkową marżę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl wiceprezes Żabki.

Właściciel sklepów Żabka i Freshmarket chce zwiększać sprzedaz sklepów m.in. dzięki mocnemu postawieniu na marketing spersonalizowany. Aktualnie z kart lojalnościowych obu sieci korzystają blisko 2 mln klientów, a ich zwyczaje zakupowe są szczegółowo analizowane przez firmę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH