Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Żabka szykuje projekt, który wywoła rewolucję na polskim rynku e-commerce

Żabka Polska pracuje nad rozwiązaniem, które - zdaniem przedstawicieli firmy - ma odmienić oblicze spożywczego e-commerce w naszym kraju. Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych Żabka Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, że rozwiązanie, jakie spółka zaproponuje, będzie czymś zupełnie innym od narzędzi e-commerce'owych innych sieci handlowych w Polsce.

Żabka szykuje projekt, który wywoła rewolucję na polskim rynku e-commerce
Czy Żabka namiesza na polskim rynku handlu żywnością w internecie? (fot. zelaznastudio)

Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
Data: 11-08-2015, 14:01

- Bardzo mocno myślimy nad wejściem w e-commerce, lecz w nie do końca tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Rozwiązanie, które zaproponujemy, nazwałbym convenience e-commerce - mówi Blicharski.

Zdaniem wiceprezesa Żabki, typowa usługa e-commerce ma obecnie niewiele wspólnego z tym, co reprezentowana przez niego sieć rozumie pod słowem "convenience". Tłumaczy, że jeśli weźmiemy pod uwagę czas realizacji zamówienia, od momentu złożenia dyspozycji do odbioru, w tradycyjnym e-commerce będziemy mieć do czynienia z najdłuższym czasem dostawy spośród wszystkich dostępnych kanałów.

- Szybciej jest już pojechać do hipermarketu i samodzielnie coś kupić! Co więcej, klientom narzucane są często godzinne lub dwugodzinne okna czasowe do odbioru produktów. Brakuje dowolności i elastyczności sprzedającego - podkreśla Blicharski.

Żabka w rozwiązaniu, które zaproponuje, zamierza rozwiązać te problemy. Póki co, projekt convenience e-commerce nie jest nawet w fazie testowej, a dopiero na etapie konceptualizacji, więc przedstawiciele firmy nie są skłonni do ujawniania praktycznie jakichkolwiek szczegółów swojego pomysłu.

- Zamierzamy sprzedawać produkty w nowym systemie, w zdecydowanie szybszej formie niż konkurencja. Posiadamy unikatowe cechy, które umożliwią nam realizację tego projektu. Chciałbym zdradzić więcej, bowiem projekt jest naprawdę rewolucyjny, na całym świecie spotkać go można jedynie w kilku miejscach, ale na tym etapie nie mogę opisać tego rozwiązania szczegółowo - komentuje Blicharski.

Przewagą konkurencyjną Żabki na rynku e-commerce ma być sieć ponad 4 tys. placówek w dużych miastach. Stanowić będą one ogromny atut firmy przy wchodzeniu w kanał sprzedaży online. Wiceprezes spółki zapowiada zarazem, że sklepy z szyldem Żabki i Freshmarketu będą czymś więcej, niż tylko punktem odbioru zamówionych przez internet towarów. Nie zdradza jednak, na czym polegać będzie unikatowość projektu.

Niewykluczone, że Żabka spróbuje w Polsce tego, co sieć 7-Eleven zamierza zaoferować wkrótce na rynku amerykańskim. Pod koniec lipca przedstawiciele 7-Eleven poinformowali, że towary ze sklepów dostarczane będą bezpośrednio do domów klientów, przy współpracy z firmą dostawczą Postmates. Zamówienia składać będzie można przy pomocy mobilnej aplikacji, zapewne również serwisu internetowego. Testy usługi odbywają się w San Francisco i Oakland. Czy takie rozwiązanie mogłoby sprawdzić się w przypadku Żabki? Być może. Aktualnie aż 8 mln Polaków mieszka w promieniu maksymalnie 300 metrów od sklepów Żabka i Freshmarket. To atut, który warto wykorzystać.

więcej informacji:

Tomasz Blicharski RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Żabka Polska RSS ALERT    /    Freshmarket RSS ALERT    /    convenience e-commerce RSS ALERT    /    sklep internetowy Żabki RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-handel w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Michał 2015-08-12 09:12:46
    Jest tylko jeden mały problem, Za niedługo nie będzie miał kto pracować w tych blaszakach. Ajent pracuje za mniej niż 3% marżę, pracownicy na czarno, obecnie w sierpniu 570 ajentów nie opłaciło składek na ubezpieczenie. Bo nie maja 200 zł.... Właściciel tej sieci może nie wie że za darmo ajenci nie będą chcieli już pracować.
  • Jaszczurka 2015-08-12 09:52:00
    Pan Prezes się przekona, jak bardzo się mylił
  • marco 2015-08-12 13:45:30
    dalszy wyzysk ajentów sprawi, że ta sieć upadnie .
  • Magda 2017-03-03 18:34:54
    Ja prowadzę sklep i nie narzekam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.