Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka szykuje się do kolejnych akwizycji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2013, 20:34

Spółka Żabka Polska, właściciel sieci Żabka i Freshmarket poszukuje okazji do kolejnych przejęć sieci handlowych na polskim rynku handlowym. Firma prowadzi negocjacje dotyczące przejęć z kilkoma lokalnymi podmiotami.

- W segmencie, w którym działamy nie ma dużych sieci, które w prosty sposób można byłoby przejąć. Są to zwykle niewielkie sieci lokalne, które zarządzają 20-30 sklepami. Z takimi sieciami rozmawiamy i widzimy rosnące zainteresowanie naszymi ofertami - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

I dodaje: - Obecnie negocjujemy z pięcioma sieciami, których średnie obroty sięgają ok. 100 mln zł i zarządzają średnio 25 sklepami.

Julio Duarte, wiceprezes Żabka Polska dodaje, że wśród sieci, z którymi są prowadzone rozmowy są podmioty zarządzające nawet 100 sklepami. Zaznacza jednocześnie, że na polskim rynku jest przynajmniej kilkanaście sieci, których przejęciem Żabka jest zainteresowana. 

Według Jacka Roszyka trudna sytuacja gospodarcza będzie sprzyjała przyspieszeniu konsolidacji rynku handlowego. - Spowolnienie gospodarcze i sytuacja wielu sieci, których obroty nie przekraczają miliarda złotych jest dosyć trudna i będzie się pogarszała ze względu na bardzo ostrą konkurencję sklepów dyskontowych i hipermarketów, a także coraz większą wrażliwość cenową polskiego konsumenta - wyjaśnia prezes Żabka Polska.

I dodaje: - Presja cenowa i obniżki cen będą bardzo niekorzystnie działały na najmniejsze sieci. Pozostają im dwie drogi, czyli całkowita lub częściowa sprzedaż biznesu. Moim zdaniem mniejsze sieci nie mają szans w obecnej sytuacji na uzyskanie lepszych wyników niż rok, czy dwa lata temu, co de facto przekłada się na ich wycenę.

Jacek Roszyk nie chciał zdradzić, czy do transakcji mogłoby dojść jeszcze w I kw. 2013 r.

Obecnie sieć Żabka i Freshmarket to ok. 3000 sklepów, do końca 2017 r. ma ich być już 5 tys. Według wcześniejszych zapowiedzi grupy na polskim rynku może pojawić się nawet 7,5 tys. placówek pod wspomnianymi szyldami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mirek 16-01-2013, 11:22:
Jest takie powiedzenie "lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć" Korzyść z przyłączenia małych sieci do żabki będzie owszem korzystna dla żabki lecz pracownicy będą musieli wyłonić ze swoich szeregów tzw. ajenta, który będzie "zarządzał" tym sklepem pod nadzorem żabki. Idą ciężkie czasy dla przejętych sklepów. Dostaną 5% marżę od miesięcznego obrotu i do roboty!! Jak zarobić na koszty? To będzie zadanie nie do wykonania no chyba że pracownicy stanowiący ok 60% kosztów będą chcieli łaskawie pracować bez umów na chwałę żabki i funduszu Mid Europa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH