REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Żabka redukuje asortyment. Liczba dostawców spadnie z 250 do 100

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2013, 20:05
Żabka testuje już nowy asortyment. Ceny spadną nawet o 15 proc.
- Chcemy być liderem cenowym w segmencie małoformatowym - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

Jak poinformował serwis portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska, spółka kończy właśnie renegocjowanie umów z dostawcami w ramach projektu, ograniczającego asortyment w sklepach sieci. Nowe rozwiązania firma testuje obecnie w 20 sklepach. Przypomnijmy, że w sierpniu 2012 r. władze spółki Żabka Polska ogłosiły projekt optymalizacji asortymentu w sklepach sieci Żabka i Freshmarket.

REKLAMA

- Jesteśmy na końcowym etapie renegocjacji umów z dostawcami. Ich zakończenie to punkt wyjściowy do jakichkolwiek zmian w naszych sklepach. Dobór asortymentu w sklepach convenience ze względu na niewielką liczbę SKU jest kluczowy. Nawet bardziej kluczowy niż cena. Jednocześnie chcemy być liderem cenowym w segmencie małoformatowym - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

Dodaje, że po świętach wielkanocnych w sklepach sieci będzie widać zmiany cenowe i asortymentowe. - Obecnie prowadzimy 20 sklepów testowych, w których zredukowaliśmy ceny i sprzedajemy ograniczony asortyment - wyjaśnia prezes Żabki.

Jacek Roszyk nie chce jeszcze podsumowywać efektów prowadzonego obecnie pilotażu. - Testy są prowadzone od listopada, więc jeszcze za wcześnie na podsumowania. Będzie na nie czas za kilka tygodni. Testy będą prowadzone do końca marca. Wtedy podejmiemy ostateczne decyzje dotyczące ograniczenia asortymentu i zakresu polityki cenowej.

Jednocześnie prezes zadeklarował, że Żabka chciałaby obniżyć indeks cenowy w sklepach o 15 proc. - Oczywiście będzie to różnie wglądało w zależności od kategorii. Na pewno chcemy ograniczyć asortyment, a jednocześnie mieć w 100 proc. ten który zakontraktujemy - wyjaśnił Jacek Roszyk.

Według założeń projektu na półkach Żabki pozostanie ok. 1,4 tys. produktów, z ponad 2 tys., które oferowały sklepy dotychczas. Ograniczony asortyment oznacza także znaczny spadek liczby dostawców, z ok. 250 firm do ok. 100 firm.

Zmiany dotyczą nie tylko liczby pozycji asortymentowych, ale także struktury, np. proporcji między towarami pod marką własną, a wyrobami brandowymi.

- Zwiększenie liczby produktów pod marką własną ma pokazać klientowi bardziej wrażliwemu cenowo, że Żabka nie jest sklepem drogim, a sklepem dostępnym. Tego typu działania prowadzą wszystkie formaty sklepów od hiper - i supermarketów po dyskonty. Dyskonty mają ok. 60 proc., hipermarkety nawet do 40 proc., to także musi znaleźć odzwierciedlenie w sklepach convenience - mówi Jacek Roszyk.

Obecnie sklepy Żabka i Freshmarket oferują ok. 350 SKU marki własnej, docelowo produkty private label będą stanowiły ok. 40 proc. asortymentu sklepów, czyli ponad 600 produktów ilościowo.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod markami Żabka i Freshmarket. Obecnie sieć liczy ok. 3000 sklepów, do końca 2017 r. ma ich być już 5 tys.

 

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH