Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żabka wprowadzi do sklepów gorącą kawę i herbatę

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2008, 13:42
Żabka wprowadzi do sklepów gorącą kawę i herbatę

Żabka Polska, największa w Polsce sieć sklepów typu convenience, planuje wprowadzenie do wybranych sklepów wyszynku z gorącymi napojami: kawą i herbatą - dowiedział się portalspozywczy.pl. Firma planuje także uruchomienie kolejnych usług dodatkowych w swoich placówkach.

Obecnie operator wprowadza do swoich placówek terminale obsługujące karty płatnicze. - W wielu punktach handlowych usługa ta została już uruchomiona - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA. Już w tej chwili klienci Żabki mogą w czasie zakupów opłacać rachunki, doładowywać karty prepaid czy wywołać zdjęcia - Nie zamierzamy na tym poprzestać - dodaje prezes.

Jak dowiedział się portalspozywczy.pl firma chce zaproponować swoim klientom o wiele bardziej zaawansowane usługi. - Rozważamy wprowadzenie do sprzedaży gorących napojów - wyjaśnia prezes Żabki. Firma nie chce jednak zdradzić kiedy mogłoby to nastąpić.
O ile na świecie w sklepach convenience napoje gorące, garmażerka czy usługi gastronomiczne są niemal standardem to na polskim rynku propozycja Żabki to duża nowość. Pytanie, czy polski rynek i Polacy są już gotowi aby zaakceptować tego typu nowości? Według przedstawicieli sieci rynek dojrzewa do coraz bardziej zaawansowanych usług.

Wielu specjalistów jest zdania, że Żabka ze względu na doskonałe lokalizacje oraz rozległą sieć sklepów może w przyszłości pokusić się o wprowadzenie do swoich placówek usług takich jak: ubezpieczenia i kredyty, a nawet telefonii komórkowej. Pierwszym krokiem w kierunku jest wprowadzenie płatności kartą oraz planowane wdrożenie - usługi cashback czyli możliwości wypłaty gotówki w kasie sklepu.

Jak pisaliśmy kilka tygodni temu, od pewnego czasu Żabka przygotowuje się do wycofania ze sklepów torebek plastikowych i zastąpienia ich rozwiązaniami materiałowymi i papierowymi.

Według prezesa sieci wprowadzenie ekologicznych toreb nie jest rzeczą łatwą z uwagi na specyfikę klientów Żabki i dokonywanych przez nich zakupów. Przedstawiciele sieci obawiają się, że klient nie zaakceptuje propozycji siatek, za które będzie musiał zapłacić. To sprawia, że wprowadzenie nowego rodzaju toreb będzie długim procesem, zarówno ze względów logistycznych, jak i z uwagi na konieczność przełamywania przyzwyczajeń klientów.

Spółka Żabka Polska powstała w 2000 r. i jest właścicielem sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. W Polsce sieć liczy ok. 2 tys. sklepów. Sprzedaż w Żabce wzrosła w ubiegłym roku o 22 proc., w porównaniu do 2006 r. Zysk netto za 2007 r. to ponad 40 mln zł, a przychody netto spółki to ok. 1,6 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH