Żabka zamyka Sejfy, nie sklepy

Żabka Polska zamyka Żabki-Sejfy, symbol promocji sieci sklepów. Wbrew wcześniejszym sugestiom, sieć sklepów typu convenience będzie nadal intensywnie się rozwijać.
POWIĄZANE TEMATY
Od 4 września 2008 roku Żabka prowadziła działania związane z ogólnopolską kampanią reklamową dotyczącą dziesiątych urodzin sieci. Poprzednie komunikaty na temat zamykania żabek odnosiły się do promocji konsumenckiej i Żabek-Sejfów, w których ukryto 1 mln zł z okazji jubileuszu firmy Żabka Polska SA - dowiadują się klienci.
Kampania została podzielona na dwa etapy. Pierwsza faza teaserowa miała charakter obwieszczeniowy. Ogłoszenia płatne w mediach, plakaty ogłoszeniowe w witrynach sklepów i inne materiały POS informowały o decyzji Zarządu dotyczącej zamknięcia żabek.
- Są rzeczy, które zaczynamy doceniać, gdy ich zabraknie. Chcieliśmy przekonać się, czy konsumentom będzie brakować naszych sklepów. Na okoliczność akcji przeprowadziliśmy badania opinii publicznej, które wykazały, że prawie milion Polaków deklaruje, że sklepy sieci Żabka Polska są im potrzebne - mówi Agnieszka Michalak-Lunt, rzecznik prasowy Żabka Polska SA.
Kampania była wzmocniona również wykorzystaniem marketingu wirusowego. Po tygodniu od pojawienia się ogłoszeń w internecie wystartowała kampania „... bo żabka była zamknięta". Wykorzystane zostały także e-kartki. Wsparciem działań protestacyjnych były ogólnopolskie eventy - demonstracje w "Obronie Żabek".
Rozwiązanie akcja teaserowej nastąpiło 15 września, tym samym ruszyła urodzinowa loteria. Konsumenci dowiedzieli się, że zamykane zostają Żabki-Sejfy, symbol promocji sieci sklepów. W akcji konsumenckiej może wziąć udział każdy, kto zrobi zakupy w Żabce powyżej 10 zł i wyśle SMS-em kod z paragonu. Codziennie wyłonionych będzie pięciu zwycięzców, którzy otrzymają po 2 tys. zł każdy. Dodatkowo, wszystkie kody nadesłane w ciągu całej promocji wezmą udział w losowaniu nagrody głównej, w wysokości 500 tys. zł.
Konkurs skierowany został także do kasjerów sklepów Żabka.

KOMENTARZE: (6)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (6)