Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Zakaz handlu uderzy nie tylko w hipermarkety

W dyskusji nad zasadnością wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, przeważnie bierze się pod uwagę tylko dwie perspektywy - hipermarketów oraz drobnych sklepów. Rynek jest jednak znacznie bardziej zróżnicowany - twierdzą przedstawiciele branży handlowej.

Posłowie PiS i PSL chcą, aby w Polsce zakazany był handel w niedzielę. Popierający zakaz parlamentarzyści dostrzegają w takim rozwiązaniu same korzyści - zarówno sprzedawcy, jak i klienci będą mogli spędzić więcej czasu z rodziną, nie zajmując się przy tym tak przyziemnymi sprawami jak zakupy lub zarabianie pieniędzy.

Przeciwnicy nie są już tak optymistyczni. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wyliczyła, że ograniczenie handlu z 13 do 65 dni kalendarzowych negatywnie wpłynie na kondycję dużych sklepów. Niedzielna sprzedaż wynosi od 5 do 12 proc. sprzedaży tygodniowej. Zakaz handlu może spowodować od 3 do 7 procent spadku obrotów, a w efekcie doprowadzić do zmniejszenia zatrudnienia w handlu nawet o 10 procent. Stracić pracę może nawet 25 tys. pracowników.

Obrońcy niedzieli jako dnia wolnego od pracy i handlu odpowiadają, że zakupy, które byłyby zrobione w niedzielę, nie przepadną. Klienci przyjdą po nie w piątek i sobotę. Jednocześnie, niektórzy posłowie przypominają sobie o najmniejszych sklepach. Tak jak w czasie świąt państwowych, być może także w niedziele będą one mogły być otwarte, jeśli za kasą staną sami właściciele.
Takie rozwiązanie nie eliminuje jednak wszystkich problemów. Co bowiem z małymi sklepami, które zlokalizowane są np. w galeriach handlowych? Kto je odwiedzi, jeśli znajdujące się obok placówki sieciowe będą zamknięte?

Problem może być jeszcze większy w przypadku gastronomii. Właśnie w weekendy restauracje i kawiarnie zarabiają najwięcej. Ich klientami są jednak przeważnie osoby, które korzystając z większej ilości wolnego czasu, zaglądają do nich przy okazji zakupów. Często jest tak, że tylko w soboty i niedziele klienci mogą pozwolić sobie na mniejszy pośpiech i poza kupnem potrzebnych rzeczy, także na posilenie się np. rogalikiem i kawą.

więcej informacji:

POHiD RSS ALERT    /    handel w święta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.