Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakaz handlu w niedzielę mógłby wzmocnić tradycyjny handel

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-06-2010, 10:23
Zakaz handlu w niedzielę mógłby wzmocnić tradycyjny handel

Zdecydowana większość przedstawicieli lokalnych sieci handlowych zapytanych przez portal dlahandlu.pl opowiedziała się za wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę. Ich zdaniem najważniejsze argumenty przemawiające za to: wolne dla pracowników, lepsza organizacja pracy oraz zwiększenie sprzedaży w pozostałe dni tygodnia.

Przedsiębiorcy nie obawiają się spadku przychodów. - Wręcz przeciwnie, uważam, że sklepy osiedlowe zanotowałyby wyższą sprzedaż. - uważa Grzegorz Szymczak, prezes sieci sklepów spożywczych Agap. Przypuszcza on, że kupujący chętniej robiliby zakupy w pozostałe dni tygodnia. -Kiedy sklepy były nieczynne w niedziele, sytuacja handlu tradycyjnego była bardziej korzystna. Nasza sieć stara się zwracać uwagę konsumentów na ten problem. Temat poruszamy w wydawanym przez nas regionalnym miesięczniku konsumencko-społecznym A-zetka - podsumowuje prezes Agapu.

Pomysł zakazu handlu w ten dzień tygodnia popiera również Stanisław Andrzejczuk, prowadzący sieć sklepów spożywczych "Grosik" w Międzyrzecu Podlaskim. - Zatrudniam 30 osób. Wolny dzień w niedzielę usprawniłby organizację pracy sklepów. Wszelkie działania w tym kierunku uważam za głos zdrowego rozsądku. Dla handlu tradycyjnego byłaby to dobra wiadomość, dla dużych sieci handlowych - nie.

Innego zdania jest Wojciech Gach, prezes Zarządu "Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Zakopanem. - Nie powinno się ingerować w to, czy w danej miejscowości ma pracować handel, czy też sklepy mają być zamknięte. O tym, czy otwieramy sklepy, powinien decydować miejscowy samorząd oraz sam podmiot. Sprawa jest szczególnie czuła w Zakopanem, które żyje z turystów, przybywających do nas sezonowo. Musimy zarabiać w takich szczytach, po to by przetrwać "martwy" sezon. Co parę dni mamy innego klienta, przybysza, który nie obsłużony w niedzielę oznacza dla nas konkretną stratę. Poza tym klienci-turyści domagają się ciągłości sprzedaży - podsumowuje prezes
zakopiańskiej spółdzielni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jami 19-06-2010, 16:26:
Skąd ta tendencja do popadania w skrajności. To nie jest sprawa dla wladz. Jeśli chemy chronić pracowników, to zupełnie wystarczy zasada, że w niedzielę moze pracowac tylko właściciel.
Swoją drogą smętne będą te niedziele, gdy wszystko będzie pozamykane. Szybko się to wszystkim znudzi.
  • Iza 18-06-2010, 20:10:
Nalezy wspierać małych przedsiębiorców,są to małe rodzinne firmy,dzieki czemu jast mniej bezrobotnych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.