Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakaz handlu w niedzielę niewiadomą. Spółki liczą, że sprzedaż mocno nie ucierpi

  • Autor: PAP
  • Data: 09-03-2018, 15:09
Zakaz handlu w niedzielę niewiadomą. Spółki liczą, że sprzedaż mocno nie ucierpi
fot. shutterstock

W najbliższy weekend czeka nas pierwsza niedziela bez handlu na mocy wprowadzonych niedawno przepisów. Spółki handlowe będą analizować skutki wprowadzonych zmian i swoje działania dostosowywać do zachowania konsumentów, tak by ubytek przychodów był jak najmniejszy. Przewidują przesunięcie części sprzedaży na inne dni i wzrost e-handlu.

W związku z wejściem w życie nowych przepisów ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele zmiany w funkcjonowaniu sklepów wprowadza Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, największej sieci detalicznej w Polsce. Liczy ona ponad 2,8 tys. sklepów zlokalizowanych w ponad 1 tys. miejscowości.

Biedronka zdecydowała się ma wydłużenie godzin otwarcia sklepów w każdy piątek i sobotę o godzinę (przynajmniej do godz. 22.00, a część sklepów w wybranych lokalizacjach będzie czynna do godz. 23.00), otwarcie wszystkich kas w godzinach szczytu w piątki i soboty. Sieć zapowiada zwiększoną częstotliwość dostaw do sklepów w okresie weekendowym i większą liczbę promocji w ciągu tygodnia tak, by ruch klientów rozłożył się bardziej równomiernie na poszczególne dni.

Biedronka podała w komunikacie, że w piątki i soboty w sklepach należących do sieci będzie pracowało 5 tys. osób więcej niż podczas dotychczasowych weekendów.

Dino Polska, właściciel sieci supermarketów proximity, liczącej ponad 770 placówek, przewiduje, że ograniczony handel w niedziele spółce nie zagrozi.

Prezes Dino Szymon Piduch mówił PAP Biznes, że niedziela jest w sieci najsłabszym dniem w tygodniu pod względem sprzedaży, odpowiada za ok. 8 proc. przychodów.

"Nasze lokalizacje są blisko klientów, którzy odwiedzają nasze sklepy kilka razy w tygodniu, więc w naszej opinii nadrobimy ten ubytek obrotem sobotnim i poniedziałkowym" - mówił prezes Piduch w wywiadzie z listopada.

Spółka nie planuje szczególnych działań związanych z zakazem handlu w niedzielę.

"Niezależnie od tego sieć Dino od pewnego czasu testuje w wybranych marketach dłuższe o godzinę (tj. do godz. 23.00) otwarcia sklepów w piątki i soboty" - poinformowało PAP Biznes biuro prasowe spółki.

RESTAURACJE BĘDĄ FUNKCJONOWAĆ ZALEŻNIE OD LOKALIZACJI

Zakaz handlu w niedziele nie dotyczy gastronomii. Otwarte mogą być kawiarnie czy restauracje. Na zakazie ucierpieć może jednak sprzedaż w punktach gastronomicznych zlokalizowanych w centrach handlowych z powodu mniejszego ruchu. Dodatkowo, operatorzy niektórych galerii mogą w ogóle zdecydować o nieotwieraniu obiektu w niedziele niehandlowe.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.