Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakaz handlu w niedziele wyzwaniem dla marek debiutujących na rynku

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 29-12-2017, 10:43
Zakaz handlu w niedziele wyzwaniem dla marek debiutujących na rynku
Szymon Łukasik fot. za propertynews.pl

Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele będzie dużym wyzwaniem dla firm i marek, które rozważają właśnie wejście do Polski. Debiutanci mogą potrzebować więcej czasu, aby na nowo przeanalizować sytuację, w jakiej znajdą się najemcy, którzy już od dłuższego czasu w Polsce funkcjonują - ocenia Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych, Cresa Polska.

- Z chwilą pojawienia się w Polsce obiektów wielkopowierzchniowych, niedziela stała się takim samym dniem handlowym, jak pozostałe dni tygodnia. Zakaz handlu w niedzielę będzie więc w naszym kraju zupełnie nowym zjawiskiem - mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych, Cresa Polska.

Jak przypomina, koncepcja zamknięcia sklepów w niedziele znana jest na rynkach zachodnich, jak np. w Niemczech, gdzie niedziele są dla handlowców dniem wolnym od pracy. W Polsce będzie to jednak nowość, bo Polacy zdążyli się już przyzwyczaić do robienia zakupów w sobotę i niedzielę.

- Zakaz handlu w niedziele na początku uderzy w najemców. Dla wielu z nich to właśnie niedziela jest drugim, po sobocie, najlepszym dniem pod względem generowania obrotów. Jak bardzo na tym ucierpią, dopiero się przekonamy. Powstały wprawdzie raporty, których autorzy starają się przeanalizować skutki wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Są to jednak ciągle domniemania - mówi ekspert. - Naszą sytuację możemy porównać do tej na Węgrzech, gdzie przez około rok obowiązywał zakaz handlu w niedziele. Właściciele, z którymi rozmawiałem, mówili, że obroty generowane przez 6 dni były porównywalne do tych z 7 dni. Jednak jak będzie wyglądać sytuacja w Polsce, dopiero się przekonamy. Zakaz ma być wprowadzany stopniowo, dlatego trudno będzie na początku jednoznacznie określić czy spowoduje spadek obrotów. Z pewnością jednak wygeneruje spadek odwiedzalności - dodaje.

Zdaniem Szymona Łukasika, z powodu zamknięcia w niedziele obiektów handlowych ucierpi zwłaszcza gastronomia. – To właśnie gastronomia czerpie zyski z ruchu generowanego w galeriach handlowych przez klientów przychodzących na zakupy. W tym kontekście otwarte pozostaje pytanie czy możliwość funkcjonowania gastronomii razem z kinami miałaby sens, ponieważ zainteresowanie klientów może okazać się zbyt małe, aby opłacało się otwierać restauracje czy punkty food courtowe w niedziele.

Więcej na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 136) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH