Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakupy mobilne: dlaczego klienci porzucają koszyk?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2016, 13:10
Zakupy mobilne: dlaczego klienci porzucają koszyk?
Fot. Shutterstock

Aż 3 na 4 kupujących przez smartfona porzuca zakupy w sklepie już po drugiej nieudanej próbie wypełnienia formularza, ustawienia hasła, czy sprawdzenia opisu produktu - wynika z badań przeprowadzonych przez spółkę Lizard Media z Bielska-Białej. To nowe wyzwanie dla specjalistów UX - user experience (doświadczenia użytkownika) projektujących aplikacje oraz sklepy dla sektora mobile. Cały proces zakupowy trzeba zmieścić w 5 minutach.

Jak wynika z badań grup fokusowych przeprowadzonych na początku czerwca 2016 przez Lizard Media, software house’u specjalizującego się w rozwiązaniach eCommerce, 75 proc. kupujących przez smartfony podejmuje jedynie dwie próby dokonania zakupu, które trwają średnio 49 sekund zanim zrezygnują z zakupu w danym miejscu. To olbrzymie wyzwanie dla firm projektujących sklepy dla eCommerce oraz twórców aplikacji mobilnych.

- Klient mobilny to często taki użytkownik sklepu internetowego, który nastawiony jest na szybkie, bezproblemowe zakupy. Jeśli skutecznie mu się to utrudnia np. przez słaba ergonomię rozmieszczenia przycisków, czy też kłopotliwy formularz - istnieje duża szansa, że taki klient porzuci zakupy na poziomie dodania artykułów do koszyka - mówi Marcin Wieczorek, design manager w Lizard Media.

Specjaliści z bielskiego software house’u zauważyli także ciekawy związek pomiędzy informacjami zawartymi w formularzu zakupowego, a rezygnacją z zakupów. Co druga osoba zapytana o to, dlaczego zdarza jej się rezygnować z mobilnych zakupów na poziomie dodania do koszyka, odpowiedziała, że głównym powodem jest nużąca przeprawa przez zbyt szczegółowych formularz. Klienci wskazywali, że takie informacje jak województwo, numer telefonu stacjonarnego, płeć czy obligatoryjne zapisanie się do newslettera to pozycje, które skutecznie wydłużają zakup danego przedmiotu. Zdarza się nawet, że sklepy próbują uzyskać od kupujących numer PESEL oraz wiek. Irytującym i niestety powszechnym problemem jest również format kodu pocztowego oraz numerów telefonów, które użytkownicy wpisują czasem ze spacjami, czasem jako ciąg cyfr, a czasem dodając +48 lub 0048 na początku. Często też system sklepowy wymaga podania kraju z którego kupujemy lub pochodzimy, ale nie korzysta z ustawień komputera użytkownika, tylko podaje alfabetyczny spis państwa poczynając od Afganistanu.
System sklepu powinien radzić sobie z takimi problemami i nie przedłużać procesu rejestracji, czy zakupów.

- O tym, że klienci internetowi cenią sobie wygodę wiemy od dawna. - mówi Paweł Biliński UX manager w Lizard Media. - Podczas projektowania naszych realizacji bardzo poważnie podchodzimy do tematyki user experience. Nasz zespół spędza wiele godzin w test labie na testach wieloiteracyjnych - dodaje Paweł Biliński.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 10-06-2016, 23:05:
Marketing mobilny, kampanie reklamowe sms:

artmetic.pl
  • aga 10-06-2016, 09:23:
To prawda. Sklepy chcą informacji, które przy zakupach nie wiem do czego mogą się przydać. Statystyka to nie wszystko. No ale jeszcze można potem taką bazę danych sprzedać ...
  • kasia 09-06-2016, 21:12:
Bo kupując w sieci oszczędzam czas i pieniądze a do tego na arena.pl zbieram punkty któe potem wymieniam na bilety do kina.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.