REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakupy przedświąteczne: W jakich sklepach Polacy kupią żywność i prezenty?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2016, 11:32
Zakupy przedświąteczne: W jakich sklepach Polacy kupią żywność i prezenty?
Fot. shutterstock

Gdzie Polacy kupią przedświąteczną żywność oraz prezenty? Z badania Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016” wynika, że Polacy jako jedyni w Europie wybiorą się po żywność głównie do dyskontów. Na drugim miejscu są hipermarkety. Prezenty na święta Polacy kupią przede wszystkim w specjalistycznych sieciach sklepów.

REKLAMA

Z badania Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016” wynika, że dyskonty przyciągną na zakupy spożywcze jeszcze więcej klientów (o 11p.p.) niż rok temu. - Polska jest ewenementem pod względem popularności tego kanału – informują autorzy badania.

Jak wygląda ranking kanałów zakupu żywności przed świętami?

67 proc. respondentów wskazało na dyskonty, 57 proc. na hipermarkety, 48 proc. na tradycyjne sklepy (mięsne, cukiernie). 25 proc. badanych deklaruje zrobienie zakupów spożywczych w supermarketach, 7 proc. w sklepach internetowych, 7 proc. w punktach convenience (typu Żabka), a 6 proc. w luksusowych butikach (np. w sklepach z ekologiczną żywnością).

Prezenty kupujemy w sklepach specjalistycznych, ale wzrasta rola e-commerce

Polacy kupują prezenty przede wszystkim w specjalistycznych sieciach sklepów. Prezenty z kategorii „moda” kupują w tradycyjnych domach towarowych. Gdy jednak rozważają zakup multimediów, to stawiają na sklepy internetowe.

Z roku na rok w handlu rośnie rola e-commerce. Nie omija to również zakupów robionych z myślą o Bożym Narodzeniu. Analiza Deloitte pokazała, że aż 37 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty Polacy zostawią w tym roku w sklepach internetowych.

- To drugi najwyższy wynik spośród badanych krajów. Wyższy odsetek, bo aż 48 proc. uzyskały jedynie Niemcy. To oznacza, że każdy z nas średnio za prezenty zakupione w sieci zapłaci 42 euro” – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w Deloitte Digital.

Osiemnaście procent Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła trzeci wynik wśród analizowanych państw.

Do zakupów online najbardziej przekonuje nas dowolność pory, w której możemy je robić (79 proc.), jak również dostawa do domu (75 proc.). Z kolei za największą zaletę zakupów tradycyjnych uważamy możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (81 proc.), to, że swoje zakupy otrzymujemy od ręki (80 proc.) oraz ochrona danych osobowych (78 proc.).

„Połowa Polaków planuje robić bożonarodzeniowe zakupy również za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Jeśli sprzedawcy internetowi chcą zwiększać swój udział w handlu, to kluczem do sukcesu jest przekonanie klientów o bezpieczeństwie dokonywanych transakcji, szybkość dostawy i dostęp do indywidualnej porady” – mówi Wojciech Górniak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 616) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH