Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Zakupy w internecie zaczynająsię od Google Shopping?

Ponad 80 proc. konsumentów rozpoczyna zakupy w Internecie od skorzystania z wyszukiwarki. Dzięki temu stała się ona pierwszym miejscem prezentowania oferty e-sklepu potencjalnym klientom.  Klienci wpisują hasło do wyszukiwania i… oprócz znanych nam wyników pojawia się także okno Google Shopping.

Google Shopping to dołączone do wyników wyszukiwania miejsce reklamowe, w którym e-sklepy prezentują potencjalnym klientom oferty i ceny produktów dopasowane do wyników wprowadzonego przez nich wcześniej zapytania.

Oferty, o które pytają użytkownicy, wyświetlają się w formie zdjęcia, nazwy i ceny produktu oraz nazwy sklepu. Mechanizm ten działa na podobnych zasadach jak Google AdWords. Wystawianie ofert przez e-sklep jest możliwe dzięki rejestracji witryny sklepu i potwierdzeniu praw w platformie Google Merchant, a następnie wgraniu pliku „produktowego” (ang. product feed) zawierającego dane wymagane do prezentacji oferty.

Od 15 września Google wprowadziło obowiązek podawania numerów GTIN (czyli kodów EAN) w plikach produktowych. Zmiana dotyczy produktów 50 marek handlowych oraz plików przeznaczonych na rynki: australijski, brazylijski, czeski, francuski, niemiecki, holenderski, włoski, hiszpański, szwajcarski, japoński oraz Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię. 

Są to kraje, w których oprócz możliwości prezentacji ofert reklamowych w wyszukiwarce istnieje także specjalny sklep i katalog produktowy Google. W przeprowadzonych na tych rynkach badaniach Google zauważyło, że zastosowanie numerów GTIN pozwala na lepsze łączenie danych produktowych z zapytaniami użytkowników, a produkty oznaczone GTIN notują nawet o 40% więcej odsłon. Mimo, iż Polska nie znalazła się jeszcze w gronie państw, w których wymagana jest identyfikacja produktów numerami GTIN, już teraz warto przygotować się na ten moment i odpowiednio opisać produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Google Shopping RSS ALERT    /    Google RSS ALERT    /    zakupy w internecie RSS ALERT    /    rynek e-commerce RSS ALERT    /    rynek e-commerce na świecie RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Schron 2015-10-09 15:54:30
    \"Mimo, iż Polska nie znalazła się jeszcze w gronie państw, w których wymagana jest identyfikacja produktów numerami GTIN...\" - podkreślmy: WYMAGANA przez GOOGLE - firmę komercyjną, nastawioną jak wszystkie firmy na swój zysk. Dziś Google WYMAGA od właścicieli e-sklepów opisywania produktów wg ich kryteriów, jutro samo się zajmie sprzedażą i dostarczaniem żywności - o czym już portalspozywczy wcześniej pisał. A GS1 dodatkowo wspomaga Gfirmę Google w realizacji swoich planów. USA - Polska, jak zwykle 1:0.
  • GS1 Polska 2015-12-16 13:01:49
    Warto zauważyć kilka spraw: 1. GS1 to organizacja światowa i działa tak w Polsce jak i w USA, wszystkich krajach EU, Afryki i Azji... W 120 krajach na świecie 2. W temacie opisów produktów Google, bez wątpienia największa wyszukiwarka na świecie, porozumiała się z pozostałymi (Yahoo, Bing, Yandex) i powołały standard schema.org. Wszystkie wyszukiwarki korzystają z niego przy opisach produktów 3. Zapewne jest ryzyko, że google gromadzi i posiada duża wiedzę o produktach, ale będzie ją miał tak czy inaczej. A czy sam wprowadzi własny sklep? nie wiadomo, podobnie jak nie wiadomo czy to wpłynie na sprzedaż w innych. Allegro wprowadziło własne magazyny i co? Czy ktoś na tym ucierpiał? Ile osób w ogóle o tym wie? 4. Standard w komunikacji jest czymś bardzo ważnym, wystarczy sobie pomyśleć o ładowarkach do telefonów, końcówkach wtyczek itp. Bez standardowej identyfikacji (kodów kreskowych) jak sieci handlowe by sprzedawały? Teraz dopiero jesteśmy w stanie wyobrazić sobie inne technologie, ale do dziś? Markety utknęły by w nabijaniu cen na kasę. Rozwój handlu i omnichannel pokazuje, że ta standaryzacja jest teraz też bardzo potrzebna.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.