Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakupy w internecie zaczynająsię od Google Shopping?

  • Autor: gs1pl
  • Data: 08-10-2015, 17:46

Ponad 80 proc. konsumentów rozpoczyna zakupy w Internecie od skorzystania z wyszukiwarki. Dzięki temu stała się ona pierwszym miejscem prezentowania oferty e-sklepu potencjalnym klientom.  Klienci wpisują hasło do wyszukiwania i… oprócz znanych nam wyników pojawia się także okno Google Shopping.

Google Shopping to dołączone do wyników wyszukiwania miejsce reklamowe, w którym e-sklepy prezentują potencjalnym klientom oferty i ceny produktów dopasowane do wyników wprowadzonego przez nich wcześniej zapytania.

Oferty, o które pytają użytkownicy, wyświetlają się w formie zdjęcia, nazwy i ceny produktu oraz nazwy sklepu. Mechanizm ten działa na podobnych zasadach jak Google AdWords. Wystawianie ofert przez e-sklep jest możliwe dzięki rejestracji witryny sklepu i potwierdzeniu praw w platformie Google Merchant, a następnie wgraniu pliku „produktowego” (ang. product feed) zawierającego dane wymagane do prezentacji oferty.

Od 15 września Google wprowadziło obowiązek podawania numerów GTIN (czyli kodów EAN) w plikach produktowych. Zmiana dotyczy produktów 50 marek handlowych oraz plików przeznaczonych na rynki: australijski, brazylijski, czeski, francuski, niemiecki, holenderski, włoski, hiszpański, szwajcarski, japoński oraz Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię. 

Są to kraje, w których oprócz możliwości prezentacji ofert reklamowych w wyszukiwarce istnieje także specjalny sklep i katalog produktowy Google. W przeprowadzonych na tych rynkach badaniach Google zauważyło, że zastosowanie numerów GTIN pozwala na lepsze łączenie danych produktowych z zapytaniami użytkowników, a produkty oznaczone GTIN notują nawet o 40% więcej odsłon. Mimo, iż Polska nie znalazła się jeszcze w gronie państw, w których wymagana jest identyfikacja produktów numerami GTIN, już teraz warto przygotować się na ten moment i odpowiednio opisać produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • GS1 Polska 16-12-2015, 13:01:
Warto zauważyć kilka spraw:
1. GS1 to organizacja światowa i działa tak w Polsce jak i w USA, wszystkich krajach EU, Afryki i Azji... W 120 krajach na świecie
2. W temacie opisów produktów Google, bez wątpienia największa wyszukiwarka na świecie, porozumiała się z pozostałymi (Yahoo, Bing, Yandex) i powołały standard schema.org. Wszystkie wyszukiwarki korzystają z niego przy opisach produktów
3. Zapewne jest ryzyko, że google gromadzi i posiada duża wiedzę o produktach, ale będzie ją miał tak czy inaczej. A czy sam wprowadzi własny sklep? nie wiadomo, podobnie jak nie wiadomo czy to wpłynie na sprzedaż w innych. Allegro wprowadziło własne magazyny i co? Czy ktoś na tym ucierpiał? Ile osób w ogóle o tym wie?
4. Standard w komunikacji jest czymś bardzo ważnym, wystarczy sobie pomyśleć o ładowarkach do telefonów, końcówkach wtyczek itp. Bez standardowej identyfikacji (kodów kreskowych) jak sieci handlowe by sprzedawały? Teraz dopiero jesteśmy w stanie wyobrazić sobie inne technologie, ale do dziś? Markety utknęły by w nabijaniu cen na kasę. Rozwój handlu i omnichannel pokazuje, że ta standaryzacja jest teraz też bardzo potrzebna.
  • Schron 09-10-2015, 15:54:
"Mimo, iż Polska nie znalazła się jeszcze w gronie państw, w których wymagana jest identyfikacja produktów numerami GTIN..." - podkreślmy: WYMAGANA przez GOOGLE - firmę komercyjną, nastawioną jak wszystkie firmy na swój zysk. Dziś Google WYMAGA od właścicieli e-sklepów opisywania produktów wg ich kryteriów, jutro samo się zajmie sprzedażą i dostarczaniem żywności - o czym już portalspozywczy wcześniej pisał. A GS1 dodatkowo wspomaga Gfirmę Google w realizacji swoich planów. USA - Polska, jak zwykle 1:0.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH