Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni oczekują w sklepach szerokiej oferty świeżych produktów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-06-2012, 14:05

Kobiety kupują owoce i warzywa, mężczyźni papierosy i alkohol. Kobiety przywiązują wagę do estetyki sklepowego wnętrza, bacznie przyglądają się wartościom odżywczym produktów i ich pochodzeniu. Mężczyźni wbrew powszechnie panującej opinii, mają bardzo podobne zwyczaje. Choć zakupy robią zwykle oddzielnie, to aż ponad 40 proc. mężczyzn potrzebuje kobiecego towarzystwa. Jeden aspekt ich wspólnych zakupów jest podobny - na pierwszym miejscu stawiają świeże produkty i serdeczną obsługę.

Zgodnie w wynikami raportu „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem" aż 61 proc. kobiet deklaruje, że kupuje z myślą o sobie owoce i warzywa. Tylko 31 proc. pań przyznało się do słodyczy. Za to ponad połowa badanych panów (53 proc.) pamięta o sobie podczas zakupów i kupuje dla siebie papierosy lub alkohol.

Kobiety i mężczyźni w większości robią zakupy samodzielnie. Prawie 60 proc. kobiet oraz blisko 50 proc. mężczyzn chodzi na zakupy bez osoby towarzyszącej. Na pewno przyczyną tego stanu rzeczy jest wprowadzony podział obowiązków domowych i chęć zaoszczędzenia czasu.

Mimo to 42 proc. panów potrzebuje obecności żon lub partnerek i woli się wybrać na zakupy razem z nimi.

Kobiety bardzo cenią sobie przejrzystą ekspozycję asortymentu w sklepie, czytają etykiety produktów i używają toreb ekologicznych - każda kobieta zgodzi się z tym stwierdzeniem. Blisko połowa męskiej części respondentów zwraca uwagę na kraj pochodzenia, skład produktów, czy ich rozstawienie na sklepowych półkach. Aż 45 proc. mężczyzn zadeklarowało używanie ekologicznych toreb.

Jeżeli chodzi o charakterystykę lokalnych sklepów spożywczych, mężczyźni i kobiety okazali się zgodni. Oczekują bogatej oferty świeżych produktów oraz serdecznej obsługi. Niemalże połowa ankietowanych wybiera także sklepy, które wabią ich nowoczesnym wyglądem i estetycznym wnętrzem.

 

 

 

Raport „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem" został opracowany na podstawie badania Omnibus na reprezentatywnej grupie Polaków (n=968), kwiecień 2012 r.

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH