Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Zarząd Alma Market przegląda opcje strategiczne

Zarząd firmy Alma Market podjął decyzję o przeglądzie opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej - podał w komunikacie zarząd spółki.

Zarząd Alma Market przegląda opcje strategiczne
fot. Alma Market

Zarząd spółki Alma Market mając na uwadze dalszy rozwój, informuje o podjęciu decyzji o przeglądzie przez Emitenta opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej.

 Na tym etapie przeglądu wszystkie opcje będą rozważane, w tym poszukiwanie inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji przez zarząd nie zostały podjęte - czytamy w komunikacie spółki.

Alma Market w związku z doniesieniami medialnymi dotyczącymi sytuacji w sklepach Almy wydała oświadczenie.

"Zatowarowanie sklepów Alma w rentownych placówkach pozostaje na odpowiednim poziomie. Zgodnie z zapowiedzią i informacjami, które podawaliśmy w naszych sprawozdaniach, placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. uruchomiliśmy sklep w nowym miejscu w Łodzi, w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa" - czytamy w oświadczeniu zarządu Alma Market. 

"Opublikowany jednostkowy wynik netto za I półrocze 2016 r. dotyczący spółki Alma Market SA jest lepszy, w porównaniu do tego samego okresu 2015 r. Wygenerowany zysk netto wynosi 2,48 mln  zł i jest o 113 proc. wyższy od wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk z działalności kontynuowanej w omawianym okresie na jedną akcję wynosi 0,45 zł w stosunku do –3,41 zł wg stanu na dzień 31.12.2015 r. Dodatnie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej i inwestycyjnej były lepsze w obu przypadkach o ponad 15 mln zł rok do roku i jednocześnie spółka spłaciła ponad 20 mln zł kredytów. Kapitał własny spółki na dzień 30 czerwca 2016 r. jest o ponad 5,2 mln wyższy w stosunku do stanu na koniec 2015 r. Alma Market SA zrealizowała opublikowane w marcu 2016 r. prognozy wyników osiągając zysk netto na poziomie 2,48 mln zł, co daje 124 proc. realizacji prognozy.  5 sierpnia 2016 r. spółka podpisała aneksy przedłużające dwie umowy kredytu obrotowego o wartości 12 mln zł i 7,5 mln zł" - podaje Alma Market w oświadczeniu. 

"Spółka Alma Market SA pragnie zapewnić, że cały czas pracuje nad poprawą sytuacji w swoich sklepach, co w perspektywie powinno przynieść oczekiwane efekty. W tym momencie przepraszamy Klientów za czasowe niedogodności i prosimy wszystkich o wyrozumiałość" - pisze Alma Market.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • klijent 2016-08-05 16:19:48
    srata tata
  • elżunia 2016-08-05 16:55:47
    co straciliśmy,to latami nie odrobimy-bardzo jest mi przykro!
  • Marian 2016-08-05 18:17:47
    Nie ma towaru bo nie płacą... Co za bzdury dla debili z giełdy.
  • piotr 2016-08-05 23:21:18
    Dobre wyniki...pompowanie wynkow....to prawie zawsze oznaką zmian...w tym przypadku najlepsza zmiana to zmiana własciciela
  • PH 2016-08-08 09:13:47
    A wszystko zaczęło się sypać o zatrudnienia pana wojcieczkowicz z makro.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.