Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Zarząd Alma Market skorygował prognozę jednostkowych wyników finansowych na 2016 r.

Zarząd Alma Market S.A. w związku z przekazaną do publicznej wiadomości w raporcie bieżącym 21 marca 2016 roku prognozą wybranych jednostkowych wyników finansowych spółki na 2016 rok, mając na uwadze wielkość zrealizowanej sprzedaży w okresie 2 miesięcy trzeciego kwartału roku i poziom zrealizowanej sprzedaży w pierwszej połowie września 2016 roku oraz założenia zawarte w złożonym wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego i założenia zawartego w nim wstępnego planu restrukturyzacyjnego, podjął decyzję o zmianie opublikowanych prognoz finansowych na 2016 rok w zakresie przychodów ze sprzedaży i zysku netto.

Zarząd Alma Market skorygował prognozę jednostkowych wyników finansowych na 2016 r.
fot. Alma Market

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-09-2016, 08:49

Opublikowane prognozy w dniu 21 marca 2016 roku zakładały, że przychody ze sprzedaży sięgną powyżej 900 mln zł a zysk netto powyżej 7 mln zł.

Z kolei skorygowane prognozy zakładają przychody ze sprzedaży powyżej 660 mln zł. Zarząd spółki rezygnuje z prognozy wyniku finansowego, którego wysokość będzie uzależniona od przebiegu procesu sanacji.

- Przedstawiona korekta prognoz dokonana została według najlepszej wiedzy zarządu na dzień jej sporządzania i w oparciu o założenie, że zostaną w spółce wprowadzone znaczne zmiany w jej funkcjonowaniu i nie powstaną oraz nie ujawnią się okoliczności negatywne po dniu opublikowania prognoz i w związku z realizacją planu restrukturyzacyjnego - informuje zarząd Alma Market w aporcie

Jak czytamy w raporcie w szczególności mogłoby to dotyczyć takich okoliczności jak: brak możliwości realizacji pełnych dostaw do obiektów handlowych ze względu na powstałe opóźnienia w płatnościach w wyniku obniżenia się wielkości sprzedaży i realizowanego w związku z tym zysku, a w konsekwencji powstałych opóźnień w płatnościach zobowiązań, koszty zamknięcia znacznej ilości nierentownych sklepów oraz sprzedaż aktywów spółki po cenie niższej niż ich wartość godziwa.

W raporcie zarząd spółki Alma Market zastrzega, że podstawą przedstawianych prognoz są następujące istotne założenia: skuteczna poprawa rentowności sklepów, które pozostaną po zamknięcie sklepów nierentownych; skuteczne przeprowadzenie procesów restrukturyzacyjnych spółki oraz sprzedaż aktywów spółki, spłata kredytów bankowych i zdecydowanie obniżenie poziomu zadłużenia.

- Alma Market SA będzie monitorować i oceniać możliwość realizacji przedstawionych prognoz w okresie czwartego kwartału 2016 roku oraz będzie dokonywać ewentualnej korekty prezentowanych prognoz wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej oceny - informuje zarząd spółki w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    wyniki Alma Market RSS ALERT    /    kłopoty Alma Market RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.