REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zdrowe trendy żywieniowe panują też w segmencie żywności dla dzieci

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 13:18
Zdrowe trendy żywieniowe panują też w segmencie żywności dla dzieci
Rynek produktów żywnościowych dla dzieci w Polsce to niemal 1 miliard złotych. fot. Shutterstock

W segmencie produktów żywnościowych dla dzieci w Polsce, podobnie jak na całym rynku produktów spożywczych, coraz większego znaczenia nabiera trend zdrowego żywienia i nadal będzie się rozwijał – oceniają eksperci.

REKLAMA

- Trend ku zdrowszym, bardziej naturalnym oraz mniej przetworzonym produktom spożywczym jest obecny również w segmencie produktów na dzieci. Tu w sposób szczególny rodzice, kierując się troską o dziecko, zwracają szczególna uwagę na skład produktów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Giurko, marketing manager Hoop Polska.

- Z pewnością, trend ten będzie się w dalszym ciągu rozwijał, co z kolei motywuje producentów do poszukiwania nowych, innowacyjnych, zdrowych, a jednocześnie smacznych receptur produktów lub doskonalenia już istniejących. Takie przemiany przeszedł już też nasz Jupik, poprzez wprowadzenie słodzenia słodzikiem pochodzenia roślinnego stewia -  co wpłynęło na znaczne obniżenie kaloryczności napojów – dodaje.

Honorata Jarocka, analityk Mintela przewiduje, że można spodziewać się rosnącej liczby produktów postrzeganych jako zdrowe, które wpłyną na polski rynek żywności i napojów przeznaczonych dla dzieci. Zbilansowana dieta dla dzieci to gorący temat wśród rodziców, głównie dzięki środkom masowego przekazu, które przewodzą w promowaniu zdrowego sposobu odżywiania. Dzięki temu poświęca się więcej uwagi np. dziennemu zapotrzebowaniu kalorycznemu, zawartości cukru oraz spożywaniu witamin i minerałów.

Z danych Lightspeed GMI/Mintel z września 2015 roku  wynika, że 50 proc. polskich rodziców dzieci w wieku 0-4 lata stwierdza, że w sposób aktywny poszukuje żywności dla niemowląt i/lub małych dzieci, która jest wzbogacona witaminami i/lub minerałami. Również 55 proc. polskich rodziców życzyłoby sobie większego wyboru prozdrowotnych ciasteczek przeznaczonych dla dzieci (dane z lutego 2015).

- Rosnąca świadomość zdrowia wśród polskich rodziców odzwierciedla to, co dzieje się na głównych rynkach europejskich, co również pokazuje, że polscy konsumenci szybko przyswajają nawyki zdrowego odżywiania popularne w innych krajach -  mówi Honorata Jarocka.

Nacisk na zdrowie jest szczególnie istotny w obliczu rosnącej nadwagi wśród dzieci. W odpowiedzi producenci żywności i napojów robią wszystko, aby uczynić swoją ofertę zdrowszą np. poprzez wzbogacanie produktów w witaminy i minerały, obniżanie zawartości soli i cukru oraz promowanie wyrobów pełnoziarnistych – dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • i kto to mówi 22-03-2016, 09:33:
Hoop - a wy nie trujecie przypadkiem dzieci zawartością w składzie swoich produktów z chemią E-xxx?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH