Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zimowe wyprzedaże rozpoczęły się wcześniej z powodu... braku śniegu

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-01-2012, 12:02
Zimowe wyprzedaże rozpoczęły się wcześniej z powodu... braku śniegu
W ubiegłym roku śnieżna zima spowodowała straty sieci handlowych

Zeszłoroczny grudzień był specyficznym miesiącem, gdyż z powodu braku śnieżnej i mroźnej zimy wyprzedaże rozpoczęły się już w połowie grudnia. - Zima w tym roku nie chciała nadejść i przez to grudzień był bardzo nietypowy. Właściciele sklepów i butików wprowadzili wyprzedaże zdecydowanie wcześniej niż zwykle - mówi Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3 Stawy w Katowicach.

Centrum 3 Stawy postanowiło podsumować najbardziej burzliwy miesiąc dla sprzedawców. - Okres świąteczny i sylwestrowy był dla naszego centrum udany. Co prawda frekwencja była nieznacznie niższa niż rok temu, ale w ocenie rezultatów należy wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną, która nie napawała optymizmem - wyjaśnia Agnieszka Nizio.

Nie bez znaczenia były wypowiedzi w mediach dotyczące podwyżek cen paliw, które miały wpływ na cenę podstawowych dóbr konsumenckich,
takich jak masło i chleb. - Zapędy konsumenckie mogły zostać zahamowane z powodu obaw o zbyt duży wzrost kosztów życia dla przeciętnej rodziny. Szaleństwo przedświąteczne wystąpiło, ale klienci byli bardziej ostrożni w wydatkach - dodaje.

W tygodniu poprzedzającym Święta było prawie tyle samo klientów, co w tygodniu wcześniejszym. W sumie w grudniu CH 3 Stawy odwiedziło prawie pół miliona osób. Prawdziwe oblężenie miało miejsce 23 grudnia, kiedy zanotowano największą frekwencję w całym miesiącu. Była ona ponad dwukrotnie większa niż w zwykłym dniu pracującym.

Na dniach zimowe wyprzedaże miały osiągnąć apogeum, jednak w związku z nadejściem zimy, sprzedawcy mogą się powstrzymać z wprowadzeniem jeszcze większych obniżek, nawet 80-procentowych. - Teraz, gdy nadeszła prawdziwa zima, obniżki cen ciepłej odzieży powinny utrzymywać się na tym samym poziomie. Szczyt zimowych wyprzedaży jest zatem cały czas przed nami - podsumowuje Agnieszka Nizio.

O tym, że śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedażowych przekonali się w zeszłym roku sprzedawcy w całej Europie. Śnieżna zima i niskie temperatury sprawiły, że wiele osób decydowało się pozostać w domu, zamiast udać się do sklepów i korzystać z wyprzedaży. Jedna z brytyjskich sieci odzieżowych ogłosiła wtedy, że jej straty wynikające z ostrej zimy sięgnęły 26 milionów euro. Inna sieć sklepów sprzedająca m.in. muzykę na płytach CD, filmy na DVD i gry komputerowe odnotowała 13,6-procentowy spadek w przychodach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH