Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmiany w Google uderzą w e-commerce?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 15:28
Zmiany w Google uderzą w e-commerce?
W 2015 r. własne urządzenia mobilne posiadać będzie już 60 proc. Polaków (fot. mat.pras.)

21 kwietnia po raz kolejny zmienił się algorytm wyszukiwania stron w wyszukiwarce Google. Od teraz, lepsze pozycje w wyszukiwarkach zapewnione będą miały te strony, które posiadają wersję dostosowaną do urządzeń mobilnych – a więc taką, która zapewnia prawidłowe i czytelne wyświetlanie strony na urządzeniach takich jak smartfony czy tablety.

Zmiana uderzy zarówno w sklepy internetowe i witryny e-commerce, które oferując swoim klientom zakupy na stronach, nie dostosowały ich do zmieniających się trendów rynkowych, jak i strony firmowe, które stracą swoją pozycję w wynikach wyszukiwania na rzecz tych stron konkurencji, oferujących wygodniejsze przeglądanie na urządzeniach mobilnych.

– Google działa w sposób, w jaki powinno działać każde profesjonalne przedsiębiorstwo – tłumaczy Tomasz Madejski, dyrektor zarządzający agencji reklamowej Nextday Touchpoint Communication. – Chce zapewnić swoim klientom, a więc użytkownikom wyszukiwarki, jak najwyższą jakość, rozumianą w tym przypadku nie tylko jako wygodę w znajdywaniu wartościowych wyników wyszukiwania, lecz również wygodę w ich przeglądaniu na coraz popularniejszych urządzeniach mobilnych.

Jak sprawdzić czy strona spełnia standardy?

By sprawdzić, czy nasza strona spełnia standardy stawiane przez Google, wystarczy wejść na własną stronę za pomocą urządzenia mobilnego (smartfona lub tabletu) i sprawdzić jej wygląd. „Czytelność” oznaczać będzie w tym przypadku dostosowanie strony do urządzenia, a więc ogólną jakość wyświetlania, która nie będzie wymagać od użytkownika robienia zbliżeń czy poszukiwania określonych elementów na stronie, takich jak np. sekcji „kontakt”. Wszystkie one będą od razu odpowiednio wyeksponowane.

Kolejnym sposobem jest wejście na stronę za pomocą komputera. Mając otwartą daną stronę, za pomocą myszki przeciągamy i zmniejszamy wielkość okna do  innego rozmiaru. Strona powinna dostosować wyświetlaną treść do wielkości okna przeglądarki – teksty powinny być czytelne, a zdjęcia nie powinny wychodzić poza jego krawędź.

Dosyć dokładnym wskazaniem, szczególnie pod kątem wyświetlania na różnych modelach telefonów czy tabletów, będzie również test dostępny za darmo na stronie www.responsinator.com.  Wystarczy, że w polu po lewej wpiszemy adres naszej strony i klikniemy przycisk „go”, a szybko otrzymamy podgląd jej wyświetlania, zwizualizowany na najpopularniejszych urządzeniach mobilnych dostępnych na rynku. Na podobnych zasadach działa również udostępniony przez Google Mobile Friendly Test, który przeanalizuje wybrany adres URL pod kątem ich obsługi przez urządzenia mobilne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH