Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmienia się podejście klientów do zakupów spożywczych w internecie

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 08-06-2015, 15:36
Zmienia się podejście klientów do zakupów spożywczych w internecie
Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła

- Widzimy, że podejście klientów do zakupów spożywczych w internecie się zmienia. Jeszcze kilka lat temu były one postrzegane jako rodzaj wielkomiejskiej fanaberii. Teraz stały się one normalnym zjawiskiem dla konsumentów - choć ciągle jeszcze ograniczonym do dużych miast - i modnym tematem dla mediów - zauważa Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Zdaniem Krzaka, widać już, że klienci wyraźnie nabrali zaufania do kanału internetowego. Początkowo zamawiali w sieci głównie ciężkie produkty, takie jak woda, jednak od tamtej pory zdążyli się już przekonać do jakości produktów świeżych, takich jak owoce, warzywa, sery czy wędliny.

- Na rozwój popularności zakupów produktów spożywczych w sieci wpływają przede wszystkim dwa czynniki. Z jednej strony generalnie coraz silniejsze nawyki robienia zakupów w internecie, co przyzwyczaiło ludzi do kanału internetowego jako takiego, jak również alternatywnych form dostaw – a więc np. odbioru w sklepie, niekoniecznie zaś w domu. Z drugiej strony przybywa graczy na rynku internetowego handlu spożywczego, co popularyzuje tę usługę - zauważa wiceprezes Piotra i Pawła.

Jednak mimo tego, Robert Krzak nie jest pewny, czy rynek ten ma w Polsce szansę na dynamiczny wzrost i zajęcie ważnej pozycji w skali całego handlu detalicznego.

- Poza Wielką Brytanią w Europie trudno mówić o jakimś wielkim rozwoju internetowego handlu spożywczego. Usługa internetowa jest bardzo pracochłonna, bo prawie wszystkie czynności, które wykonuje konsument, musi wykonać pracownik. Trudno więc ją rozwijać na rynku detalicznym o tak niskim poziomie marżowości, jak w Polsce - argumentuje Krzak.

Wiceprezes Piotra i Pawła zwraca uwagę na to, że wiele zależeć będzie także od zmiany kosztów pracy. Jeżeli będą one rosły w tak szybkim tempie, jak w ostatnich latach, znacznie zmniejszy to opłacalność handlu w kanale internetowym, a więc i inwestycje w tym obszarze będą siłą rzeczy mniejsze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH