Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmieniają się upodobania promocyjne Polaków

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 13-01-2015, 10:40
Zmieniają się upodobania promocyjne Polaków
fot. YouTube

O tym, że polscy konsumenci są podatni na promocje, wiadmo nie od dziś. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę ze skali tego zjawiska. Jak wynika z Monitora Promocji 2014 ARC Rynek i Opinia, jedynie 8 proc. badanych deklaruje, ze podczas zakupów wybiera ten sam produkt, niezależnie od działań promocyjnych. Pozostali respondenci w większym czy mniejszym stopniu uwzględniają promocje. Z tego samego badania wynika, że konsumenci mają bardziej świadomy stosunek do promocji i nie zadowoli ich byle jaka oferta.

Mimo, iż akcje promocyjne mogą sprawiać wrażenie wszechogarniających, konsumenci wciąż nie deklarują znudzenia nimi. Ponad połowa badanych wskazuje, że wciąż są promocje, które ich pozytywnie zaskakują, a dzięki dużemu wyborowi zawsze mogą znaleźć ofertę ciekawą dla siebie.

Obniżka ceny lub usługi to forma promocji, z której konsumenci korzystają najczęściej (83 proc., dwa lata temu 77 proc.). Coraz popularniejsze są też typy promocji wpływające na konsumpcję, takie jak większa ilość produktu za tę samą cenę. W najnowszej edycji badania wskazało je 74 proc. respondentów, podczas gdy dwa lata wcześniej zrobiło tak jedynie 60 proc. z nich.

Maleje popularność degustacji, testowania produktów i usług (37 proc., spadek aż o 13 p.p.). Zdecydowanie rzadziej konsumenci korzystają z tych typów promocji, które wymagają ich indywidualnego udziału tj. ze zwrotu pieniędzy w przypadku braku efektów, udziału w sponsorowanych eventach, a także w konkursach i loteriach.

- W naszym badaniu wyraźnie widać, które promocje niezmiennie od lat cieszą się największym zainteresowaniem, a nawet ich popularność rośnie. Konsumentom zależy na konkretnej korzyści w postaci zaoszczędzonych pieniędzy. Wprawdzie korzystają też z innych form promocji, jednak zainteresowanie nimi z roku na rok maleje - komentuje Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Mimo, że zdecydowana większość konsumentów przyznaje, że korzysta z promocji to jednak ich stosunek do promocji jest różny.

- Z danych porównawczych wynika, że polscy konsumenci coraz bardziej świadomie traktują działania promocyjne. W ciągu ostatnich dwóch lat zmalał odsetek osób deklarujących, że zawsze chętnie korzystają z promocji. Zdecydowanie wzrósł zaś odsetek konsumentów, którzy tylko wówczas skorzystają z promocji, jeśli oferta będzie wyjątkowo przekonująca. Taka tendencja świadczy o rosnącej dojrzałości polskiego rynku i polskich konsumentów - dodaje Grzegorz Sygnowski.

Niemal co piąty badany (17 proc.) przyznaje, że ma negatywne doświadczenia związane z promocjami. Wśród najczęściej pojawiających się problemów wymieniane są: zawyżanie ceny towaru w promocji, oferowanie wadliwych lub przeterminowanych produktów czy niewywiązywanie się organizatorów promocji z zobowiązań.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH