REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Związki zawodowe będą walczyć z chamstwem klientów w sklepach

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 11-06-2014, 09:10

Związek zawodowy WZZ Sierpień 80 apeluje: "widzisz buca w sklepie, zareaguj"! Związki uważają, że potrzebna jest szersza akcja skierowana do klientów i właścicieli sieci, by zwrócić uwagę na ten problem. - Ludzie pracujący na kasach są pozostawieni sami sobie wobec coraz powszechniejszego chamstwa klientów - mówi Patryk Kosela, rzecznik związku w rozmowie z gazeta.pl

REKLAMA

- Agresji jest dużo, kasjerzy są obwiniani np. o niezgodność cen albo w ogóle za nieporządek w sklepie. Planujemy szerszą akcję, by to nagłośnić - podkreśla Patryk Kosela z Sierpnia 80. Natomiast szefowa komisji zakładowej Sierpnia 80 w Tesco, Elżbieta Fornalczyk, jest większą optymistką: -

Naprawdę jest lepiej, ludzie zaczynają rozumieć, że kasjer niczemu nie jest winny. Klienci zachowują się spokojniej. Poprawa nastąpiła w ciągu ostatnich dwóch-trzech lat. Owszem, chamstwo zdarza się nadal, klient wylewa swoją frustrację na kasjerów, ale z reguły ma to miejsce wieczorami lub w nocy, gdy jest niewiele czynnych kas lub gdy do dyspozycji jest kasa samoobsługowa. Wtedy rzeczywiście słyszymy: "k...wa, robić im się nie chce, nie po to przychodzę, żeby samemu kasować!" albo "ruszaj się" - okraszone przekleństwami.
Kosela i Fornalczyk zgadzają się w jednym: jest po prostu za mało pracowników. To przyczyna niezadowolenia klientów, bo brakuje ludzi do ich obsługi. Polityka cięcia kosztów po prostu odbija się na wszystkich w ten sposób. - Kiedy zaczynałam pracę w 2000 r., tu w moim sklepie Tesco w Tychach pracowały 93 dziewczyny na kasie, dziś jest ich 20. To nawet nie jedna czwarta. Kasjerki mają być teraz wspierane przez pracowników z innych działów w systemie tzw. multitaskingu. Gdy jest kolejka, pracownicy np. z działu odzieży idą ją rozładować. Powinni siedzieć na kasie 15 minut, góra pół godziny. W praktyce siedzą cały dzień, bo tych kolejek nie da się w ten sposób zlikwidować i w ten sposób poprawić wydajności systemu - dodaje.

Według Fornalczyk kierownictwo sieci na razie nie reaguje i to jest nieporozumienie. - W sporach z klientami dominuje zasada, że klient nasz pan, a cierpi na tym pracownik. (...) Polscy pracownicy supermarketów to grupa pracująca w kiepskich warunkach, bez wystarczającego zabezpieczenia, za niewielkie pieniądze. I oni też bywają sfrustrowani. W takich warunkach trudno o wysoką efektywność pracy... i mamy błędne koło - dodaje Kosela.
Z kolei Andrzej Faliński, dyrektor POHiD podkreśla, że takie stawianie sprawy nic nie wnosi. Związki chcą uderzyć w pracodawców, ale wkładanie im na głowę całej odpowiedzialności to pomyłka. - Mówienie, że kasjerzy są pozostawieni sami sobie, jest przesadą i niesprawiedliwością. Zwłaszcza w Tesco zaangażowano wiele środków w zabezpieczenie pracownika - mówi w rozmowie z gazeta.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH