Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żywność pod dyktando sieci handlowych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2015, 16:55
Żywność pod dyktando sieci handlowych

Obecnie mamy okres, kiedy firmy sektorów mięsa, mleka i słodyczy przeprowadzają duże inwestycje technologiczne, zwłaszcza w pakowanie. Wynika to ze zmian, jakie zaszły na rynku, po tym jak został on zdominowany przez sieci handlowe, na czele z dyskontami. Cała produkcja w zakładach przetwórstwa żywności musi być teraz układana pod dyktando Lidla, Biedronki i pozostałych sieci handlu nowoczesnego - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Pilarski, Food & Beverage Market Coordinator Mitsubishi Electric Europe BV.

- Od niedawna Mitsubishi oferuje rozwiązania z zakresu automatyki przemysłowej dedykowane branży spożywczej. Które branże znalazły się na Państwa celowniku?

- Naszą ofertę kierujemy przede wszystkim do branż mleczarskiej, mięsnej, drobiarskiej oraz do firm produkujących słodycze. Obecnie mamy okres, kiedy firmy z tych sektorów przeprowadzają duże inwestycje technologiczne, zwłaszcza w pakowanie. Wynika to ze zmian, jakie zaszły na rynku, po tym jak został on zdominowany przez sieci handlowe, na czele z dyskontami. Cała produkcja w zakładach przetwórstwa żywności musi być teraz układana pod dyktando Lidla, Biedronki i pozostałych sieci handlu nowoczesnego.

- Współpraca z dyskontem może być dla producenta przetworów mleczarskich czy wędlin sposobem na skokowe zwiększenie obrotów.

- Dlatego firmy są nią zainteresowane, co pośrednio przekłada się również na naszą strategię. W przypadku wędlin firmy muszą radzić sobie z ogromną ilością opakowań, związanych z dużą liczbą asortymentów produkowanych z zakładach mięsnych: parówki, kiełbasy czy np. coraz popularniejsze wędliny plasterkowane. Dzisiaj powoli odchodzi się od wędlin podawanych z lady, tym bardziej, że ludzie zaczęli zwracać uwagę na etykiety; chcą znać skład i wartości odżywcze produktów. Panuje moda na zdrową żywność, a nawet jeśli nie do końca zdrową – to przynajmniej nie przeładowaną chemicznymi dodatkami. To wszystko przekłada się na inwestycje zakładów mięsnych w automatyzację końcówek linii produkcyjnych.

- Poza tym, w dyskontach sprzedawane są wyłącznie zapakowane mięsa i wędliny…

- To prawda. Jeszcze kilka lat temu konsument tego nie akceptował, więc sklepy Biedronka czy Lidl kojarzyły się z czymś słabym. W tej chwili jest inaczej. Dzięki kampaniom promocyjnym i wprowadzeniu na półki produktów klasy delikatesowej, początkowo przez Lidl, później również przez Biedronkę, postrzeganie dyskontów znacząco się poprawiło. Dziś osoba robiąca zakupy w Lidlu czy Biedronce nie kojarzy się już z kimś, komu zależy wyłącznie na niskiej cenie produktu. Dyskontom udało się przyciągnąć konsumentów, którym zależy na jakości. Jednocześnie wzrosło zaufanie do mięs i wędlin paczkowanych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH