REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Żywność w małych sklepach jest droższa średnio o 20 proc. niż w hipermarketach lub dyskontach

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 31-12-2008, 08:46
Żywność w małych sklepach jest droższa średnio o 20 proc. niż w hipermarketach lub dyskontach

Za dwadzieścia wybranych produktów najwięcej zapłacimy w niewielkich sklepikach - Przy porównaniu niektórych produktów, a nie uśrednionego koszyka, różnice są jeszcze większe - podkreśla Marek Klajda, dyrektor działu badań konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Nielsen. Według niego w przypadku niektórych towarów, np. pieczywa, mleka czy jaj, zapamiętujemy i porównujemy ceny, robiąc zakupy. W wielu innych sytuacjach nie zwracamy na to jednak uwagi. Średnio o 20 proc. więcej zapłacimy za podstawowe produkty spożywcze - wynika z badań firmy Nielsen przeprowadzonych specjalnie dla dziennika Rzeczpospolita.

REKLAMA

Nielsen zbadał ceny koszyka 20 produktów spożywczych, m.in. nabiału, słodyczy, napojów, kawy, herbaty i alkoholu. Okazuje się, że robiąc takie zakupy w małym sklepie, zapłacimy ponad 103 zł, podczas gdy za dokładnie to samo w hipermarkecie czy dyskoncie - 20 zł mniej. Dlatego nie dziwi, że w Polsce w 2007 roku ubyło ponad 5 proc. najmniejszych sklepów spożywczych, których ciągle jest jednak niemal 67 tys. Ogółem zakupy ogólnospożywcze można zrobić w ponad 107 tys. placówek, ale ich liczba systematycznie maleje. Ile ubyło w 2008 roku? Na razie nie wiadomo - dane dostępne będą w styczniu, jednak można się spodziewać, że trend zostanie utrzymany i zniknie kolejnych kilka tysięcy placówek.



Źródło: Rzeczpospolita

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MALY PODMIOT GOSPODARCZY.. 01-01-2009, 16:33:
Dlaczego otwierajac firme handlowa polski przedsiebiorca nie ma zadnych ulg,tylko od poczatku wszystkie urzedy zdzieraja z niego ile moga.Natomiast sieci zagraniczne maja wszelkie ulgi wlacznie z podatkami,a co pare lat zmieniaja tylko nazwy zeby ich nie placic.Dlatego tez polski konsumencie kiedy sieci wykoncza tych malych handlowcow to dopiero otworza Ci sie oczy,i nie bedzie juz wtedy promocji zadnych.Wydoja Z CIEBIE ILE TYLKO BEDA MOGLI.
  • Konsument 31-12-2008, 12:29:
Trzeba porównać takie same produkty, a nie Coca Colę z colą pod marką własną.
I pamiętajmy, że to polskie sklepiki płacą podatki w Polsce!
  • Polski konsument 31-12-2008, 09:57:
Dajcie więcej przywilejów dla zagranicznych sieci to wtedy produkty będą w nich jeszcze tańsze, polscy producenci będą bankrutować, a kanał tradycyjny przejdzie do historii. Popierajmy wielkie koncerny, przecież tyle dobrego dla nas robią i płacą podatki (szkoda że nie w Polsce).

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH