Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rozkwita kultura koktajlowa. Przybywa dedykowanych im barów (wywiad)

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2018, 10:03
Rozkwita kultura koktajlowa. Przybywa dedykowanych im barów (wywiad)
Maciek Żakowski, właściciel agencji Planoia oraz współtwórca Restaurant Week, Fine Dining Week, World Class Cocktail Festival i sieci Orzo People-Music-Nature.

Ubiegły rok przyniósł moc innowacji alkoholowych oraz nowoczesnych receptur, a liczba miejsc oferujących wyszukane koktajle zaczęła diametralnie rosnąć. Prężnie rozwija się także rynek "cocktaili alkoholowych bez alkoholu" – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciek Żakowski, właściciel agencji Planoia oraz współtwórca Restaurant Week, Fine Dining Week, World Class Cocktail Festival i sieci Orzo People-Music-Nature.

Portalspozywczy.pl: Polacy coraz chętniej sięgają po wyszukane drinki. W tym roku oprócz  Restaurant Week i Fine Dining Week zorganizowaliście także World Class Coctail Festival promujący polską scenę koktajlową. Jak duże było zainteresowanie tą imprezą?

Maciek Żakowski: Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Nieśmiało, na bazie doświadczeń festiwali Restaurant Week i Fine Dining Week, liczyliśmy na 5000 gości w całym kraju. Tymczasem już w czerwcowej pionierskiej edycji udział wzięło ok. 8500 gości. W tak innowacyjnej formule na skalę światową to niezwykłe, iż aż tyle osób zdecydowało się na wyjście na koktajl światowej klasy "przez internet". Codziennie otrzymujemy kilkadziesiąt zapytań o datę kolejnej edycji, zarówno od gości, jak i festiwalowych barów oraz restauracji.

Kilka lat temu zaczął się wysyp pijalni wódki, w których za niską cenę można kupić mocny alkohol. Teraz przybywa coctail barów. Czy świadczy to o pewnej zmianie kultury picia w Polsce?

Ubiegły rok faktycznie przyniósł moc innowacji alkoholowych oraz nowoczesnych receptur, a liczba miejsc oferujących wyszukane koktajle zaczęła diametralnie i proporcjonalnie do zainteresowania rosnąć. Popularne stały się stare i dobrze znane koktajle w odświeżonych, autorskich i sezonowych odsłonach. Pojawiło się myślenie, że klasyczne wyjście na drinka powinno być czymś więcej – powinno dostarczać radości ze spędzania wspólnego czasu i odkrywania nowych smaków. Goście szukają także rozwiązań alkoholowych, które będą idealnie sprawdzać się w roli zwieńczenia wieczornej kolacji, co bezpośrednio związane jest ze zwiększoną częstotliwością odwiedzania i umawiania spotkań towarzyskich w restauracjach. Cocktail bary są miejscem, które, w przeciwieństwie do pijalni wódki, gdzie obowiązuje zasada szybkiego picia w zgiełku, oferują spokój i większą możliwość skupienia się na alkoholu jako takim. Ponadto bardzo rozwija się rynek "cocktaili alkoholowych bez alkoholu", które po wprowadzeniu na stałe do karty ORZO Cocktail Bar stały się szybko niezwykle popularne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.