Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

23 proc. VAT na napoje kawowe to uderzenie w rynek kawiarni

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2013, 12:46
23 proc. VAT na napoje kawowe to uderzenie w rynek kawiarni
Fot. Strauss Cafe

Od 1 kwietnia br. wzrósł podatek VAT na napoje kawowe z mlekiem - z 8 proc. do 23 proc. Istnieje obawa, że klienci kawiarni odczują te zmiany na własnej skórze, a cały sektor może zanotować spowolnienie rozwoju.

Dalsza część artykułu (93%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi „Strefa premium”. Kliknij tutaj aby się zalogować lub zarejestruj konto.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć szczegółowe informacje o "Strefie premium". Aktualna oferta cenowa jest dostępna tutaj.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • stefanwawa 13-04-2013, 17:15:
Nowy przepis na kawe bialą:
1. Podaje kawe czarną + dzbanuszek mleka
2. Paragon nr 1 - kawa czarna cena 85 groszy
3. Paragon nr 2 - mleko 20 ml cena 6,65 pln

Finalny vat mniejszy niz przed zmianą a Rostowski Palant + TUJ Chusk mogą kawiarnie pocałowac w czółko i udać się z kolejną wizytą do Nigerii i głaskać małpy.
  • właścicielka 04-04-2013, 13:28:
Fakt ceny kaw w sieciówkach są kosmiczne tym bardziej, ze za wysoką ceną nie idzie wysoka jakość. Jeżeli jednak ktoś twierdzi, że jeśli kawa kosztuje 8zł i jest to cena z kosmosu (mówimy tu o dobrej kawiarni) to nie zgadzam się. Koszty samych składników do zrobienia jednego kubka kawy to ok 2-3 zł ok a co z resztą kosztów jakie ponosi przedsiebiorca? Proszę pamiętać o tym, że :
1. w lokalach płacimy nie za to co pijemy czy jemy ale za miejsce, które zajmujemy,a które musi an siebie zarobić. Tak jak np koszt wyprodukowania ubrań to kilka złotych a sieciówki sprzedają je z dużą przebitką czasem nawet za sumę kilkuset złotych. Jedziemy do mechanika na rachunku mamy rozpiskę czesci 100zł robocizna 200zł. Kłócimy się z mechanikiem? Raczej nie. Takie są stawki. Takich przykładów jest sporo.
2. Koszta przedsiębiorcy to m.in : czynsz, pracownicy, media, które dla firm kosztują wiecej niż dla osoby prywatnej, księgowa, koncesje dla SPAV, ZAIKS, STOART i kilku innych mafii, zusy.. idziemy do lokalu chcemy skorzystać z internetu ktoś za to płaci, w łazience używamy mydła, ręczników, ktoś wieczorem sprzata tą łazienke środkami czystosci, które tez kosztują, czytamy gazety...ktoś za to wszystko płaci
3. Za granicą przerób kaw w kawiarni to kilka/kilkanaście kilo dziennie przy takiej produkcji można obniżyc ceny. U nas dobre kawiarnie sprzedaja kilo/dwa dziennie....sieciówki pewnie troche wiecej.
4. Obywatele za granica wiecej zarabiają i za godzine pracy moga sobie kupić 3, 4 kubki kawy a my ...1 i to jest najbardziej smutne i frustrujące...
  • Renata 04-04-2013, 10:31:
Ja rowniez uwazam, ze ceny kawy w sieciowkach w Polsce sa zbyt wysokie. Na cene w duzej mierze wplywa cena wynajecia lokalu i koszty obslugi - a te w Polsce sa znacznie nizsze niz np. w UK - dlaczego wiec kubek kawy koszttuje prawie tyle samo?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.