Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

4 błędy restauracji w social media

– Nigdy wcześniej publiczne wyrażanie opinii nie było tak proste jak teraz, gdy internet jest łatwo dostępny, a większość ludzi czuje się w nim anonimowo i bezkarnie. Na 100 zadowolonych klientów, 5 podzieli się swoją opinią, na 100 niezadowolonych – 80 – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Angelika Borysiak, Social Media i Marketing Manager.

4 błędy restauracji w social media
Angelika Borysiak, Social Media i Marketing Manager, zawodowo związana z branżą gastronomiczną i hotelarską, fot. AB

– Marketing rekomendacji ma olbrzymią siłę i może znacząco wpłynąć na ilość gości w lokalu. A media społecznościowe to głównie rekomendacja. Naszym najwierniejszym gastronomicznym doradcą jest internet, dlatego właściwe działania w sieci skutkują pozytywnym wyborem restauracji lub zakupem określonego produktu czy usługi. Zawsze powtarzam, że obsługa gości rozpoczyna się w internecie! – mówi Angelika Borysiak.

Jak przyznaje, w ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój branży gastronomicznej i coraz mocniejszą konkurencję. Już nie wystarczy serwować dobrego jedzenia. Należy zadbać także o komunikację z gośćmi.

–  Portale społecznościowe to obecnie najbardziej efektywne platformy wielostronnej komunikacji z użytkownikami internetu. Ich celem jest informowanie, przywiązywanie do marki i budowanie wizerunku. Social media to też jedne z najtańszych i łatwo targetowalnych form reklamy –  tłumaczy.

Jakie są najczęstsze błędy restauracji w social media?

Angelika Borysiak wymienia najczęstsze błędy popełniane przez marki w mediach społecznościowych. To brak podstawowych informacji, reakcje pod wpływem emocji lub brak reakcji w odpowiednim czasie, a także posiłkowanie się zdjęciami stockowymi.

  • Brak podstawowych informacji

Wydawać by się mogło, że menu i adres lokalu to podstawa i powinny znajdować się na każdym profilu, jednak zatrważające jest, jak wiele lokali nie ma tych podstawowych danych. Facebook umożliwia dodanie menu w specjalnej zakładce, w pliku .pdf lub .png - nie ma konieczności “ukrywania” go w folderze ze zdjęciami.

  • Działanie pod wpływem emocji

Do braku podstawowych danych Angelika Borysiak dodaje niepotrzebne działania pod wpływem impulsu.

–  Odpowiedzi pełne emocji i postawa nieprzyjmująca krytyki to częsta przypadłość restauratorów, którzy nie dopuszczają do siebie myśli, że w ich lokalu coś mogło być nie tak. A mogło. Nierzadko prezentują oni też postawę atakującą gości, czego przykładów w sieci możemy znaleźć dziesiątki. To bardzo zła droga. Rozumiem, że czasami ciężko o dystans, dlatego jeśli rozwiązywanie konfliktów nie jest czyjąś mocną stroną, lepiej od razu zlecić obsługę social media profesjonalistom, którzy podejdą do recenzji chłodno i obiektywnie –  tłumaczy.

  • Zbyt późna odpowiedź

więcej informacji:

Angelika Borysiak RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    social media w gastronomii RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.