REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Adam Mularuk, President marki Starbucks - duży wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2015, 10:41
Adam Mularuk, President marki Starbucks - duży wywiad
Adam Mularuk, Brand President marki Starbucks; fot. PTWP / ŻelaznaStudio

- Mamy kawiarnie we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Katowicach.  Przyglądamy się innym miastom i chcemy się rozwijać. Na polskim rynku jest miejsce na markę Starbucks i na powstawanie kolejnych kawiarni z tym logo. Wiem, że będąc dobrym w tym, co robimy, będziemy zdobywać większe udziały w rynku - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Adam Mularuk, Brand President marki Starbucks.

REKLAMA

- Jak wyglądał rozwój sieci Starbucks w ostatnich miesiącach?

W ubiegłym roku otworzyliśmy w Polsce trzy kawiarnie Starbucks. Zarządzamy siecią w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Co roku średnio otwieramy 7-8 lokali rocznie w tych trzech krajach. Nie jest to jednak sama pogoń za ekspansją, Otwieramy kawiarnie tam, gdzie jesteśmy oczekiwani i możemy świadczyć usługi na odpowiednim poziomie.

- Na jakie typy lokalizacji stawia Starbucks?

Należy bezwzględnie rozpatrywać każde miejsce, gdzie są klienci. Dla nas ważną rzeczą jest, aby budować dzienny rytuał, aby przywiązywać klientów do naszej marki i budować nową jakość picia kawy. Chcemy, aby nasi klienci mieli możliwość skorzystania z naszej oferty w drodze do szkoły czy pracy, ale także wychodząc prosto z domu. W Czechach już działa kilka kawiarni na osiedlach mieszkaniowych, a teraz szukamy najlepszych tego typu lokalizacji na rynku polskim.  Stawiamy także na galerie handlowe, główne ulice miast, place i rynki.

W ubiegłym roku uruchomiliśmy również pierwszą kawiarnie sezonową – w Gdyni. Był to sukces i planujemy kolejne tego typu przedsięwzięcia w przyszłości.

Jak będzie rozwijała się sieć Starbucks – czy tylko poprzez otwieranie kolejnych kawiarni czy może przez rozwój oferty?

Z jednej strony chcemy rozwijać mniejsze formaty bliżej środków transportu, które będą nastawione na sprzedaż na wynos. Ale z drugiej – mamy także koncept kawiarni premium, gdzie oferujemy szerszy wybór specjalnie wyselekcjonowanych kaw. Kawiarnia Starbucks Reserve działa już w centrum Wrocławia, a kolejna powstanie w Warszawie – w zmodernizowanym lokalu Starbucks przy ul. Nowy Świat.

Jaka jest idea rozwoju marki Starbucks?

Marka Starbucks jest wybudowana na trzech podstawowych filarach. Pierwszy to „ludzie i kawa”, czyli relacje między baristą a klientem oraz wysoki poziom wiedzy baristów na temat kawy. Ten filar można też nazwać „razem”, ponieważ ludzie potrzebują miejsca, gdzie mogą pobyć ze sobą razem, pomimo tego, że się nie znają. Mam tutaj na myśli społeczny wymiar, związany z codziennym rytuałem picia kawy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH