Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest chce obniżyć straty La Tagliatella

  • Autor: PAP
  • Data: 27-10-2014, 18:03
AmRest chce obniżyć straty La Tagliatella
(fot. materiały prasowe)

Grupa AmRest chce w przyszłym roku wyraźnie obniżyć straty La Tagliatella na nowych rynkach. Podtrzymuje, że w tym roku straty w tej dywizji mogą wynieść 40-45 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.

"Jeszcze nie tak dawno temu chcieliśmy powtórzyć sukces marki La Tagliatella poza Hiszpanią, otwierając kolejne restauracje w pięciu nowych krajach. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że na dobrej drodze do osiągnięcia skali i zyskowności jest Francja. Już teraz rynek ten znajduje się na progu rentowności i wszystko wskazuje na to, że pozytywne trendy się utrzymają, a nasze francuskie restauracje docelowo osiągną zyskowność na poziomie tych w Hiszpanii" - powiedział PAP Mroczyński.

"W pozostałych krajach dywizji Nowe Rynki rozczarowała nas skala kosztów testu marki La Tagliatella. Aby temu przeciwdziałać podjęliśmy kroki, by ograniczyć straty do minimum, a docelowo do zera. Nie jesteśmy w stanie osiągnąć tego jeszcze w tym roku, ale istnieje duża szansa, że w przyszłym roku straty La Tagliatella na Nowych Rynkach będą wyraźnie niższe niż obecnie. Na 2014 rok nasze szacunki 40-45 mln strat pozostają aktualne i obejmują dokonane w tym roku odpisy aktualizujące wartość aktywów restauracyjnych" - dodał.

Poinformował, że na obecnym etapie grupa nie planuje rozwijać marki La Tagliatella w żadnym z krajów poza Hiszpanią i Francją.
"Na pozostałych rynkach - USA, Niemczech i Chinach prowadzimy obecnie po kilka restauracji i skala ta powinna być wystarczająca do określenia priorytetów w rozwoju oraz zadecydowania, który z tych rynków będziemy rozwijać w przyszłości, a z których się wycofamy. Póki co decyzji w tym zakresie nie podjęliśmy, jednak niezmiernie ważne dla nas jest, aby było to jak najmniej odczuwalne w wynikach całej grupy AmRest" - powiedział Mroczyński.

AmRest podał szacunkowe wyniki sprzedaży za trzeci kwartał. Przychody grupy w tym okresie wzrosły o 9,9 proc. do 765,2 mln zł (wzrost o 13,9 proc. w walutach lokalnych).

Sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 448,2 mln zł (wzrost o 8 proc. i 10,5 proc. w walutach lokalnych). Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 108,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc. rdr i 24 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż na rynku hiszpańskim osiągnęła poziom 159,6 mln zł i wzrosła o 8,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,1 proc. Przychody dywizji Nowe Rynki wyniosły 49 mln zł i były o 37,6 proc. wyższe rdr (40,7 proc. w walutach lokalnych).

"Sygnalizowaliśmy, że trzeci kwartał powinien charakteryzować się kontynuacją pozytywnych tendencji zaobserwowanych w dwóch pierwszych kwartałach 2014 roku. W okresie wakacyjnym pojawiły się niewielkie wątpliwości dotyczące trendów sprzedażowych w Polsce, co wiązaliśmy z wyjątkowo korzystnymi warunkami pogodowymi przekładającymi się na spadek odwiedzalności galerii handlowych przez konsumentów" - powiedział Mroczyński.

"Sytuacja ta znacznie poprawiła się pod koniec wakacji, co dało nam duże nadzieje na osiągnięcie dobrych wyników w całym trzecim kwartale. Istotne jest, iż pozytywne trendy sprzedaży porównywalnej utrzymują się w każdej z czterech marek obecnych w regionie CE" - dodał.
Spółka nie widzi negatywnych tendencji w Rosji.

"Niepokoje dotyczące rynku rosyjskiego póki co nie przekładają się na wyniki osiągane przez nasze restauracje, a pozytywne trendy sprzedaży porównywalnej są trwałe. Co prawda istnieje ryzyko utrzymujących się niekorzystnych warunków ekonomicznych oraz dalszych spadków cen ropy naftowej, co w dłuższym okresie może być odczuwalne przez naszych potencjalnych klientów. Niemniej jednak stale rosnący popyt w naszych restauracjach nie potwierdza tych tendencji" - powiedział Wojciech Mroczyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH