Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest chce otworzyć ok. 90 restauracji w 2014 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2014, 09:41
AmRest chce otworzyć ok. 90 restauracji w 2014 roku
fot. materiały prasowe / Burger King

- Patrząc w przyszłość nie zamierzamy zwalniać tempa rozwoju i w tym roku otworzymy podobną liczbę restauracji, jak w roku poprzednim - mówi Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest. W 2013 roku AmRest otworzył 91 nowych restauracji powiększając portfolio do 740 lokali. Roczne nakłady inwestycyjne AmRestu wyniosą w 2014 r. około 380 mln zł.

- W Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) w 2013 roku większość naszych marek mogła pochwalić się poprawiającymi się wynikami, mimo utrzymujących się oznak spowolnienia ekonomicznego oraz stagnacji w rozwoju sektora gastronomicznego. Na szczególną uwagę zasługują przełomowe dwucyfrowe wzrosty sprzedaży Burger Kinga oraz doskonałe wyniki restauracji Pizza Hut, które kolejny rok z rzędu osiągnęły stabilny, kilkuprocentowy wzrost. Dzięki urozmaiceniu naszych menu oraz dużej atrakcyjności oferty "value" udało nam się zwiększyć bazę klientów we wszystkich markach. Zauważalna poprawa trendów sprzedaży w każdym z krajów w drugiej połowie 2013 roku dają nam nadzieję na znaczną poprawę wyników w kolejnych latach - komentuje Henry McGovern.

Jak potwierdza, AmRest kontynuuje także rozwój poza CEE. - Poprawiające się trendy sprzedażowe w Hiszpanii, w połączeniu z otwarciami kolejnych lokalizacji pozwoliły nam osiągnąć 6,5 proc. wzrostu sprzedaży. Jestem przekonany, że unikalny koncept marki La Tagliatella będzie jednym z motorów wzrostu firmy AmRest, o czym świadczą bardzo dobre wyniki nowych otwarć w Hiszpanii i Francji. Optymizmem napawa także sytuacja na rynku chińskim, gdzie pod koniec 2012 roku przejęliśmy firmę Blue Horizon. Dynamicznie rosnąca sprzedaż restauracji blue frog i Kabb w połączeniu z ponadprzeciętnymi zyskami operacyjnymi stwarzają solidną platformę do budowania wartości dodanej dla akcjonariuszy - dodaje.

AmRest nie zamierza zwalniać tempa rozwoju i w tym roku otworzy podobną liczbę restauracji, jak w roku poprzednim. - Planujemy jednak zmiany w sposobie alokacji kapitału tak, aby poprawić naszą rentowność ROIC. Począwszy od 2014 roku, zgodnie z zapowiedziami będziemy inwestować 80 proc. środków w restauracje przynoszące ponad 20 proc. zwrot na zainwestowanym kapitale. Z tego względu portfel naszych restauracji najbardziej poszerzymy w Polsce, Rosji oraz Hiszpanii. Na pozostałe marki przeznaczymy około 20 proc. środków - mówi Henry McGovern.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH