Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest: Czy nowa strategia sieci Burger King wpłynie na plany spółki?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2016, 13:49
AmRest: Czy nowa strategia sieci Burger King wpłynie na plany spółki?
fot. materiały prasowe Burger King

Burger King postanowił wziąć we "własne ręce" rozwój sieci w Polsce i uruchomił program franczyzowy. Jeszcze do niedawna lokale te otwierał jedynie AmRest, później do grona licencjobiorców dołączyła spółka Autogrill. Czy nowa strategia globalnej sieci fas food, wpłynie na plany notowanej na GPW spółki. Jej przedstawiciele twierdzą, że nie.

- AmRest i Autogrill są franczyzobiorcami sieci Burger King i będą traktowani tak samo, jak inni przedsiębiorcy otwierający lokale tej marki. Liczy na to, że silni partnerzy pomogą nam w rozwoju, ale nie chcemy doprowadzić do kanibalizacji lokali sieci, więc nie będziemy dopuszczać do tego, aby otwierane lokale oddziaływały na siebie - komentuje sprawę Przemysław Zacny, Development Director, Burger King Polska SA.

- AmRest kontynuuje strategię rozwoju marki zgodnie z założeniami - potwierdza Iwona Sarachman, PR Director spółki.

W związku z okresem zamkniętym przed ogłoszeniem kwartalnych wyników w dniu 29 kwietnia br., AmRest wstrzymuje się od ogłaszania planów dotyczących Burger King. Iwona Sarachman odsyła do informacji z raportu finansowego za rok 2015.

Z raportu AmRestu wynika, że w 2015 roku marka Burger King po raz kolejny, zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego na rynku polskim i czeskim. - Bardzo dobrym sygnałem jest to, że wzrost ten był spowodowany zarówno wzrostem liczby gości odwiedzających restauracje Burger King, jak i wzrostem wysokości średniego rachunku. Na szczególną uwagę zasługują wyniki finansowe w Czechach, które były najlepsze w historii marki na tym rynku - czytamy w raporcie.

Jak podano w dokumencie, pozytywne wyniki są efektem między innymi rosnącej świadomości marki na rynku polskim. Burger King jest coraz bardziej atrakcyjną marką dla klientów restauracji należących do kategorii QSR. - Jak pokazuje raport „Brand Observer”, z każdym rokiem wzrasta liczba osób, które uważają, że Burger King serwuje wysokiej jakości burgery, lepsze niż te oferowane przez konkurencję. Pojawiające się wciąż nowe koncepty serwujące burgery są dobrym sygnałem dla rozwoju tego segmentu rynku i zwiększenia jego popularności - podano.

 Czytaj także: Burger King: W Polsce może powstać 180-200 restauracji sieci

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH