Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest może zwiększyć sprzedaż o 20 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 07-01-2013, 12:18

Grupa AmRest zakłada w tym roku stabilizację w zakresie sprzedaży porównywalnej i marży EBITDA - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

"Dzięki otwarciu ponad 100 restauracji wzrost sprzedaży o 20 proc. (bez uwzględnienia ewentualnych akwizycji) wcale nie jest nierealny. Nie chcemy jednak tego osiągać za wszelką cenę. Trzeba być ostrożnym realistą, jeśli chodzi o sprzedaż porównywalną" - powiedział PAP Mroczyński.

Poinformował, że w tym roku spodziewać się można stabilnej sprzedaży porównywalnej.

"W żadnym z brandów nie zakładamy spadków sprzedaży LFL, może z wyjątkiem La Tagliatella w Hiszpanii. Generalnie spodziewamy się płaskiej sprzedaży LFL" - powiedział Mroczyński.

"Rentowność EBITDA zależy mocno od sprzedaży. Przy ostatniej publikacji wyników byliśmy bardziej pesymistyczni co do wzrostów cen żywności, złotówka się umacnia, koszty nowo otwieranych restauracji powinny spadać, podobnie jak koszty energii. Marża EBITDA powinna być stabilna rok do roku" - dodał.

Po trzech kwartałach 2012 roku AmRest miał 42,9 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 93,5 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 1,71 mld zł. W analogicznym okresie 2011 roku zysk netto wynosił 41 mln zł, EBIT 76,4 mln zł, a przychody prawie 1,32 mld zł.

Spółka notowała w ubiegłym roku spadek sprzedaży na rynku hiszpańskim.

"Z jednej strony w Hiszpanii obserwowaliśmy przez cały ubiegły rok jednocyfrowy spadek sprzedaży zarówno w la Tagliatella, jak i KFC. Z drugiej strony otworzyliśmy ponad 20 restauracji w Hiszpanii i ich wyniki są bardzo dobre. Rentowność, zwrot na inwestycji są bardzo wysokie, najwyższe w naszym portfelu. To bardzo budujące" - powiedział Mroczyński.

"Dodanie 20 restauracji powoduje, że pomimo spadku sprzedaży LFL, poprzez większy wolumen sprzedaży ogółem i marże, które realizujemy na kuchni centralnej, nasza rentowność w Hiszpanii nie ucierpiała. To pokazuje, jak atrakcyjny jest to biznes. Ten przyczółek jest silny, dalecy jesteśmy od pesymizmu" - dodał.

W czwartym kwartale na rynku rosyjskim kontynuowane były mocne wzrosty sprzedaży, rosła też sprzedaż w Czechach i na Węgrzech. Pogorszyła się natomiast sytuacja w Polsce, gdzie od kilku miesięcy spada sprzedaż LFL.

"Jednocyfrowy spadek przychodów porównywalnych obserwujemy w Polsce. Zakończyliśmy rok płasko rok do roku, ale spadek zaczął się od trzeciego kwartału w większości brandów, poza Pizza Hut. Gdzieś to spowolnienie gospodarcze widać, choć na razie to bardziej efekt psychologiczny. Widać ograniczenie konsumpcji w transakcjach i jest duża wrażliwość na ceny" - powiedział członek zarządu grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.