Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest na ścieżce wzrostu: 140 nowych restauracji w 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-05-2016, 11:37
AmRest na ścieżce wzrostu: 140 nowych restauracji w 2016 r.
Najwięcej lokali powstanie pod szyldami marek KFC, La Tagliatella oraz Starbucks; fot. shutterstock.com

- Zachęceni dotychczasowym wynikami, zamierzamy podążać ścieżką dalszego wzrostu skali oraz solidnej poprawy rentowności naszego biznesu. Pomoże nam w tym szereg
podejmowanych inicjatyw, takich jak: rozwój nowych formatów restauracyjnych (m.in. Pizza
Hut Express), zwiększenie dostępności oferty z dowozem do domu, czy inwestycja w
nowoczesne kanały komunikacji z klientami - komentuje Henry McGovern, założyciel oraz członek Rady Nadzorczej AmRest.

- Solidny początek roku napawa nas optymizmem co do kontynuacji dotychczasowych trendów w biznesie. Podobnie jak do tej pory, korzyści skali będą jednym ze źródeł osiąganej poprawy zyskowności. W 2016 roku planujemy znacząco przyspieszyć wzrost organiczny, otwierając min. 140 nowych restauracji. Najwięcej lokali powstanie pod szyldami marek KFC, La Tagliatella oraz Starbucks. Dotychczasowe wysiłki w poszukiwanie nowych lokalizacji oraz liczba podpisanych już umów najmu utwierdzają nas w przekonaniu co do realności naszych założeń - komentuje McGovern.

W najbliższym czasie spółka spodziewa się także przełomowego wydarzenia na rynku chińskim. Planowane na czerwiec tego roku otwarcie flagowej restauracji Blue Frog w Shanghai Disney
Resort pozwoli na dalsze umocnienie świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

AmRest zamierza też kontynuować umacnianie pozycji lidera branży restauracyjnej w CE i Hiszpanii, jak również ekspansję na rynki innych rynkach europejskich. Przykładem takich działań jest transakcja przejęcia sieci Starbucks w Niemczech, której finalizacja planowana jest na koniec maja tego roku. Akwizycja 144 kawiarni Starbucks na perspektywicznym rynku niemieckim umożliwi zwielokrotnić skalę biznesu kawiarnianego prowadzonego przez AmRest. 

W I kwartale 2016 roku sprzedaż Grupy AmRest wzrosła o 14,4 proc, w dużej mierze dzięki stabilnie rosnącej sprzedaży porównywalnej („LFL”) na większości rynków. Dodatkowymi czynnikami wzrostu były: dynamiczne tempo nowych otwarć oraz przejęcie sieci Starbucks w Rumunii i Bułgarii.

Jak podkreśla Henry McGovern, silne trendy sprzedażowe znalazły swe odbicie w znacznej poprawie zyskowności całej grupy. - Wzrost zysku EBITDA o 21,2 proc. do poziomu 116 mln zł wpisuje się w stabilne trendy obserwowane do tej pory. Wspaniałe wyniki dwóch głównych dywizji AmRest – CE oraz
Hiszpanii – w największym stopniu determinowały zyskowność całej Grupy. Rosnące dochody ludności i skłonność do spożywania posiłków poza domem w połączeniu z coraz bogatszą ofertą w naszych restauracjach przełożyły się na obserwowany wyraźny wzrost liczby odwiedzin naszych lokali. Tym samym pozycja naszych głównych marek w portfelu: KFC, La Tagliatella oraz Starbucks na rynku uległa dalszemu umocnieniu - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH