Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest nabył niemieckiego Starbucksa

AmRest Holdings SE ogłosił podpisanie w dniu wczorajszym umowy ze Starbucks Coffee Company dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Umowa wejdzie w życie 23 maja 2016 roku, co oznacza, że w tym dniu AmRest uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na tym rynku

AmRest nabył niemieckiego Starbucksa
Fot. Materiały prasowe

Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć w tym kraju liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks
w kontynentalnej części Europy.

- W ciągu ostatnich 14 lat zbudowaliśmy imponujący biznes Starbucks w Niemczech, zatrudniający ponad 2000 Partnerów (pracowników) na terenie całego kraju. Wierzymy że rynek ten ma dużo większy potencjał do rozwoju – powiedział Kris Engskov, prezydent Starbucks na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę (EMEA).

– Chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi klienci mieszkają, pracują i podróżują. Jesteśmy dumni, że możemy poszerzyć zakres naszej współpracy z AmRest - firmą cieszącą w Europie znakomitą reputacją w branży restauracyjnej ze względu na kulturę organizacyjną, przedsiębiorczość i orientację na ludzi - która z sukcesem rozwija naszą markę na wielu ważnych strategicznie rynkach - dodał. 

AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Republice Czeskiej. Od tego czasu Spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.

Obecnie AmRest prowadzi 103 kawiarnie Starbucks pod kierownictwem Adama Mularuka, prezydenta Marki Starbucks.

- Włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to dla nas kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami rozwoju marki w tym kraju. Finalizacja transakcji umożliwi zwielokrotnienie skali naszego biznesu Starbucks oraz będzie kolejnym dowodem na to, że nasze credo „Wszystko jest Możliwe” to właściwy kierunkowskaz na drodze do umacniania pozycji AmRest w Europie - powiedział Henry McGovern, założyciel AmRest i członek Rady Nadzorczej Spółki. 

- Możliwość dalszego rozwoju marki Starbucks na niemieckim rynku to dla nas zaszczyt, a jednocześnie wielka odpowiedzialność. Razem z naszymi Partnerami będziemy kontynuować budowanie wartości dla klientów Starbucks, jednocześnie poszerzając skalę działania w tym kraju. To bardzo doniosły moment zarówno dla AmRest, jaki i zespołu Starbucks w Niemczech. Wierzę, że mamy przed sobą fantastyczne perspektywy –dodał Adam Mularuk.

więcej informacji:

AmRest RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Adam Mularuk RSS ALERT    /    Henry McGovern RSS ALERT    /    Kris Engskov RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kawa 2016-04-20 10:23:21
    Jeżeli kwota transakcji się potwierdzi, to chapeau bas!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.