Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

AmRest optymistyczny na przyszłość

  • Autor: PAP
  • Data: 23-08-2013, 16:42
AmRest optymistyczny na przyszłość

Grupa AmRest z większym optymizmem patrzy na przyszłość. Podtrzymuje chęć rozwoju restauracji La Tagliatella na nowych rynkach, choć koszty testów są wyższe niż zakładano. W przyszłym roku koszty startupów będą znacząco niższe - poinformowali przedstawiciele spółki podczas piątkowej telekonferencji.

"Z nieco większym optymizmem patrzymy na przyszłość. Wydaje się, że najgorsze za nami. Są oznaki poprawy koniunktury, wzrostu PKB, czy produkcji w Polsce, Czechach, na innych rynkach, gdzie działamy. Spodziewamy się presji na sprzedaż porównywalną i rentowność w pozostałej części roku, ale wyniki naszych biznesów, zwłaszcza mniejszych marek się poprawiają. Jesteśmy więc optymistyczni. jesteśmy przekonani, że sektor detaliczny jako jeden z pierwszych skorzysta z poprawy koniunktury" - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

AmRest podtrzymuje, że projekt La Tagliatella International będzie kontynuowany, choć koszty są wyższe od oczekiwań. Testy na nowych rynkach potrwają dłużej niż zakładano.

"Mocno wierzymy w rozwój la Tagliatella International. Jesteśmy blisko wyboru trzech z pięciu nowych rynków. Koszty są wyższe niż się spodziewaliśmy. Zamierzamy je ograniczyć, zwłaszcza w przyszłym roku. Z finansowego punktu widzenia, potencjalny zwrot z tej inwestycji w skali międzynarodowej uzasadnia poniesiony koszt. Warto podejmować to ryzyko" - powiedział Mroczyński.

Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRestu, powiedział, że w przyszłym roku koszty startupów będą znacząco niższe niż w tym roku.

"W przyszłym roku koszty startupów nie będą takie jak w 2013 roku, zakładamy znaczącą redukcję kosztów związaną z tymi testami" - powiedział McGovern.

W drugim kwartale AmRest zanotował 17 mln zł straty wynikającej z kosztów związanych z ekspansją marki La Tagliatella w Chinach, Indiach, Niemczech i USA. W całym pierwszym półroczu to było 28 mln zł.

McGovern poinformował, że w Indiach spółka zakończyła testy przy dwóch restauracjach. W Chinach zostały otwarte dwie restauracje la Tagliatella, kolejna otwarta będzie wkrótce. W USA są cztery restauracje, w Niemczech dwie, z czego jedna ma bardzo dobre wyniki, a druga słabe.

"Jesteśmy zadowoleni z Francji. To jeden z rynków, gdzie na pewno będziemy się rozwijać" - powiedział McGovern.

Mark Chandler, członek zarządu ds. finansowych, poinformował, że straty z nowych rynków mogą wynieść w 2013 r. ok. 45-50 mln zł.

Powiedział, że w Rosji marże powinny być w tym roku nieco wyższe niż w ubiegłym roku, a w Polsce płaskie rdr. Spółka zakłada, że w Hiszpanii marża może w tym roku spaść o 2 proc.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH